UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Powstała właśnie z inicjatywy Grupy Renault i Plug Power (joint venture) firma HYVIA do końca bieżącego roku zamierza uruchomić produkcję, magazynowanie i dystrybucję ekologicznego wodoru, łącznie z siecią terminali ładowania wodoru. Również do końca 2021 roku spółka uzupełni ofertę modeli elektrycznych o szeroką gamę lekkich pojazdów dostawczych zasilanych ogniwami paliwowymi. Firma na terenie Francji posiada operuje w czterech zakładach.

– Aby sprostać wyzwaniom związanym z mobilnością opartą na wodorze, niezbędne jest stworzenie oferty pojazdów przystosowanych do wszelkiego rodzaju intensywnego użytkowania, zasilanych ogniwami paliwowymi, z uwzględnieniem całego związanego z nimi ekosystemu. HYVIA oferuje gotowe rozwiązania w zakresie mobilności, które obejmują produkcję, magazynowanie i dystrybucję ekologicznego wodoru, oraz dysponuje kompletną gamą pojazdów dostawczych. Rozwiązania te wychodzą naprzeciw nowym potrzebom firm, kluczowych klientów, zarządców flot pojazdów i samorządów lokalnych w zakresie działań na rzecz transformacji energetycznej – powiedział David Holderbach, prezes HYVIA.

Trzy Mastery

Do końca bieżącego roku HYVIA dysponować będzie gamą trzech pojazdów dostawczych wraz z propozycją usług finansowania oraz serwisowania w punktach sieci Renault) zasilanych ogniwami paliwowymi:

Master Citybus H2-TECH – miejski minibus wychodzący naprzeciw potrzebom firm i samorządów lokalnych, umożliwiający przewóz do 15 osób i dysponujący zasięgiem około 300 km.
Master Van H2-TECH – duży furgon do przewozu towarów, przeznaczony dla firm przewozowych, dysponujący zasięgiem do 500 km i pojemnością ładunkową wynoszącą 12 m3.
Master Podwozie z kabiną H2-TECH – duży furgon o pojemności ładunkowej wynoszącej 19 m3, dysponujący zasięgiem 250 km.

Zasięg do 500 km

Pod względem konstrukcyjnym w pojazdach tych zastosowano rozwiązanie typu „Dual power” z zasilaniem elektrycznym i wodorowym. Mają one łączny zasięg do 500 km, z czego 100 km przypada na energię elektryczną, a reszta na energię ze źródła wodorowego. Wszystkie pojazdy HYVIA są wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 33 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 30 kW i zbiorniki mogące pomieścić zależnie od wersji od 3 do 7 kg wodoru.

HYVIA na terenie Francji operuje w czterech ośrodkach: w Villiers Saint-Frédéric, Flins, Batilly oraz w Gretz Amainvilliers.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY