UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Hyundai Motor Group zaprezentował platformę E-GMP przeznaczoną dla samochodów elektrycznych nowej generacji.  Koncern informuje, że do zalet E-GMP należą m.in. zwiększona elastyczność konstruowania, poprawa właściwości jezdnych, większy zasięg, możliwość zastosowania nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oraz więcej miejsca we wnętrzu dla pasażerów i na bagaż.

Pojazdy oparte na nowej architekturze mają zapewniać zasięg ponad 500 km (wg WLTP) na jednym ładowaniu. Szybkie uzupełnianie energii do 80% pojemności akumulatora będzie zajmować 18 minut. Uzyskanie 100 km zasięgu ma być możliwe już po upływie 5 minut.

Hyundai zapowiedział m.in. samochód sportowy oparty na platformie E-GMP, który zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy, jego prędkość maksymalna wyniesie 260 km/h. Jak informuje koreański koncern, nowa architektura wpłynie także na poprawę dynamiki jazdy i zwiększenie bezpieczeństwa oraz maksymalizację przestrzeni w kabinie.

Platforma będzie kompatybilna z zintegrowanym systemem Power Electric umożliwiającym wielokrotne ładowanie pojazdów elektrycznych prądem o wysokim napięciu (400 V/800 V) oraz z funkcją dwukierunkowej konwersji prądu. Nowa architektura, dzięki modułowej budowie, jest mniej złożona od dotychczasowych platform koncernu, co umożliwia szybki rozwój konstrukcji nowych pojazdów różnych segmentów, jak sedany, crossovery i SUV-y. Platforma E-GMP została zaprojektowana dla samochodów z napędem na tylne lub na cztery koła.

Akumulator – zamontowany między przednią i tylną osią – ma się cechować większą pojemnością energetyczną niż baterie stosowane obecnie w pojazdach marek należących do Hyundai Motor Group. To zasługa zwiększonej wydajności chłodzenia, która wynika z nowej, oddzielnej konstrukcji bloku chłodzącego. Dzięki niemu akumulator osiągnie bardziej kompaktowe rozmiary. Większa o około 10% gęstość energii w porównaniu z gęstością energii w bateriach stosowanych w dzisiejszych samochodach elektrycznych, sprawia, że akumulatory staną się lżejsze, można je będzie zamontować niżej i zapewnią więcej miejsca w kabinie.

„Już dziś samochody elektryczne marek Kia i Hyundai, wyposażone w napęd na przednie koła, należą do najbardziej wydajnych w swoich segmentach” – powiedział Albert Biermann, Prezes i Dyrektor Działu Badawczo-Rozwojowego w Hyundai Motor Group. „Dzięki platformie E-GMP, zaprojektowanej dla aut z napędem na tylne koła, mamy szansę osiągnąć pozycję lidera w dziedzinie samochodów z napędem elektrycznym również w tych segmentach, w których klienci oczekują od aut doskonałej dynamiki jazdy i wyjątkowych osiągów”.

„Platforma E-GMP to efekt wielu lat badań i rozwoju najnowocześniejszych technologii. Dzięki nowej i innowacyjnej platformie gama naszych samochodów elektrycznych będzie ewoluować i rozwijać się” – dodał Fayez Abdul Rahman, Wiceprezes Centrum Rozwoju Samochodów w Hyundai Motor Group.

Od 2021 r. platforma E-GMP będzie stanowić podstawę konstrukcyjną gamy nowych pojazdów typu BEV, w tym modelu IONIQ 5 firmy Hyundai Motor Company oraz pierwszego – zaprojektowanego od podstaw jako EV – samochodu marki Kia Motors, którego debiut zaplanowano w 2021 r., a także szeregu innych modeli.

Do 2025 roku Hyundai Motor Group planuje wprowadzić na światowy rynek 23 modele samochodów elektrycznych i sprzedać milion egzemplarzy takich pojazdów.

W sierpniu 2020 r,, w ramach strategii dotyczącej rozwoju gamy samochodów elektrycznych, Hyundai Motor Company utworzył nową markę EV – IONIQ. KIA również przechodzi transformację w kierunku elektromobilności. We wrześniu marka ogłosiła plan zwiększenia udziału samochodów elektrycznych do 20% całkowitej sprzedaży w 2025 r.

 

press.kia.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY