UDOSTĘPNIJ

Producent z Korei przedstawił strategię związaną m.in. z elektryfikacją gamy samochodów. Zgodnie z planem koreański producent zamierza zwiększyć roczną globalną sprzedaż samochodów BEV do 1,87 miliona egzemplarzy i zapewnić sobie 7% udziału w globalnym rynku do 2030 roku. Koncern zapowiedział, że w ciągu najbliższych ośmiu lat planuje wprowadzić 17 samochodów elektrycznych – 11 modeli marki Hyundai oraz 6 modeli marki Genesis.

Zyskowne elektryki

Firma przeznaczyła 95,5 bilionów wonów (KRW) na przyszłe inwestycje do 2030 roku, w tym 19,4 bilionów wonów na elektryfikację i 12 bilionów KRW na oprogramowania. Do 2030 roku Hyundai dąży również do osiągnięcia marży zysku operacyjnego na poziomie 10 procent lub wyższej, w przypadku aut elektrycznych oraz do zwiększenia konkurencyjności pojazdów i oprogramowania dzięki rozszerzonej ofercie.

– Hyundai z powodzeniem przyspiesza przejście na elektryfikację i staje się światowym liderem w branży pojazdów elektrycznych pomimo trudnego środowiska biznesowego spowodowanego globalnym niedoborem chipów i trwającą pandemią. Wraz z naszymi znaczącymi wysiłkami na rzecz poprawy jakości pojazdów elektrycznych, Hyundai Motor będzie nadal zabezpieczać swoją działalność jako „dostawca rozwiązań mobilnych” dzięki zaawansowanym technologiom nie tylko sprzętu, ale także oprogramowania – powiedział Jaehoon Chang Prezes Hyundai Motor Company.

17 elektryków do 2030 roku

Hyundai zapowiada podniesie rocznej sprzedaży pojazdów elektrycznych do 1,87 miliona egzemplarzy do 2030 roku z wcześniej zapowiadanych 560 000 egzemplarzy do 2025 roku. Firma zamierza zdobyć 7% udziału w globalnym rynku pojazdów typu BEV. Producent zapowiedział, że planuje wprowadzić 17 samochodów elektrycznych – 11 modeli marki Hyundai oraz 6 modeli luksusowej marki Genesis do 2030 roku w ramach poszerzania gamy pojazdów typu BEV. Nowe samochody elektryczne Hyundaia będą obejmować trzy osobowe, sześć SUV-ów, jeden lekki samochód dostawczy oraz jeden pojazd nowego typu. W tym roku Hyundai rozpoczyna sprzedaż modelu IONIQ 6, a w 2024 roku IONIQ 7.

W luksusowej marce Genesis, linia aut elektrycznych składa się z dwóch samochodów osobowych i czterech SUV-ów, w tym zelektryfikowanego GV70, który zostanie wprowadzony na rynek w tym roku. Od 2025 roku wszystkie nowo wprowadzone na rynek modele Genesis będą zelektryfikowane.

Wzrost baz produkcyjnych

Poza istniejącymi zakładami produkcyjnymi BEV zlokalizowanymi w Korei i Czechach, Hyundai planuje stopniowo rozbudowywać swoje zakłady produkcyjne BEV, zaczynając od niedawno uruchomionej fabryki w Indonezji. Indonezyjski zakład rozpocznie produkcję BEV w tym roku, aby pomóc w zwiększeniu wielkości produkcji.

 

 

Nowe bateryjne sojusze

Wraz z rozwojem baz produkcyjnych BEV firma stara się zwiększyć lokalny wskaźnik zakupów baterii poprzez strategiczne sojusze z firmami zajmującymi się tą technologią w głównych regionach, w tym w USA, w celu zapewnienia wystarczającego zaopatrzenia w akumulatory. Dzięki tym sojuszom producent spodziewa się, że od 2025 roku pozyska ponad 50 proc. akumulatorów litowych nowej generacji do pojazdów typu BEV. Firma chce zdywersyfikować pozyskiwanie akumulatorów, aby skonsolidować konkurencyjność przyszłych pojazdów elektrycznych. Koncern zapewnił wystarczające dostawy akumulatorów, aby spełnić swoje cele sprzedażowe do 2023 roku. Hyundai planuje kontynuować współpracę z różnymi firmami produkującymi akumulatory w celu zabezpieczenia równowartości 170 GWh do swoich modeli, w tym również dla luksusowej marki Genesis do 2030 roku.

Architektura modułowa

Hyundai Motor planuje wprowadzić zintegrowaną architekturę modułową (IMA), rozwiniętą z elektrycznej globalnej platformy modułowej (E-GMP), która jest podstawą modeli IONIQ 5 i GV60, wprowadzonych w 2021 roku. IMA będzie wykorzystywana nie tylko jako platforma pasażerskiego pojazdu typu BEV, ale także jako ekskluzywna platforma dla pojazdu specjalnego przeznaczenia (PBV). Platforma nie tylko usprawni procesy produkcyjne, ale także obniży koszty produkcji. IMA jest opracowywana w celu standaryzacji nie tylko podwozia, ale także systemów akumulatorów i silnika. Innowacyjna architektura może być stosowana w modelach BEV we wszystkich segmentach, poprawiając zasięg jazdy.

Źródło: na podstawie Hyundai

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA