UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Hyundai Motor Company podpisał porozumienia z Hyundai Global Service – południowokoreańskim producentem specjalizującym się w elektrycznych układach napędowych statków (spółka zależna Hyundai Heavy Industries Group) oraz Korean Register. Tym samym powstała biznesowa struktura, której zadaniem będzie opracowywanie i komercjalizacja systemów wodorowych ogniw paliwowych do napędzania statków. Jest to też pierwsze strategiczne partnerstwo Hyunadia w obszarze zastosowania technologii systemów ogniw paliwowych w przemyśle stoczniowym. Projekt ma na celu wprowadzenie na rynek małych zielonych statków już od 2022 roku. W średnio- i długoterminowym horyzoncie czasowym mają zostać opracowane i wprowadzone systemy napędowe również dla statków wielkogabarytowych.

Podpisanie porozumienia zapowiada wejście Hyundai Motor na rynek statków napędzanych ogniwami paliwowymi. Stało się to możliwe dzięki naszej współpracy z Hyundai Global Service i Korean Register. – Mamy nadzieję, że nasze wieloletnie doświadczenie i możliwości w zakresie technologii wodorowych ogniw paliwowych, w połączeniu z wiedzą ekspercką Hyundai Global Service i Korean Register w branży morskiej, zapoczątkują nową erę bardziej ekologicznej i czystszej żeglugi – powiedział Saehoon Kim, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Centrum Ogniw Paliwowych Hyundai Motor Group.

Współpraca ma również służyć jako platforma do oceny możliwości biznesowych dla statków napędzanych ogniwami paliwowymi oraz przyczynić się do osiągnięcia przez Hyundai Motor pozycji lidera w globalnym przemyśle statków przyjaznych dla środowiska i rozwoju systemów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Hyundai Motor dostarczy systemy ogniw paliwowych i zapewni wsparcie techniczne. Zadaniem Hyundai Global Service będzie produkcja i sprzedaż systemów napędowych opartych o ogniwa paliwowe. Korean Register będzie z kolei odpowiedzialne za homologację, które muszą spełnić wszystkie statki napędzane ogniwami paliwowymi o różnych rozmiarach, aby otrzymać zgodę do użytku komercyjnego.

Wspólny projekt ma na celu wprowadzenie na rynek zielonych statków, począwszy od małego modelu w drugiej połowie 2022 roku. W okresie średnio- i długoterminowym trzej partnerzy skoncentrują się na opracowaniu i wprowadzeniu systemów napędowych dla statków wielkogabarytowych.

Hyundai Motor pozostaje w czołówce gospodarki wodorowej od czasu wprowadzenia na rynek elektrycznego pojazdu Tucson ix35 (FCEV) na ogniwa paliwowe (FCEV) w 2013 r. Od tego czasu firma wprowadziła inne pojazdy wodorowe (FCEV), takie jak flagowy NEXO i ciężarówka XCIENT Fuel Cell.

Dzięki sprawdzonej technologii systemów ogniw paliwowych w sektorze motoryzacyjnym, firma rozszerza zastosowanie swojej technologii także w innych obszarach działalności, w tym tworzeniu statków, w branży kolejowej, energetyce i wielu innych.

Hyundai Motor Group, spółka macierzysta Hyundai Motor, niedawno wprowadziła również HTWO, nową markę reprezentującą wiodący na świecie system wodorowych ogniw paliwowych Grupy.

Źródło: na podstawie Hyundai

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY