UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

reuters.com, materiały własne

W poprzednich latach zarząd Hyundaia widział przyszłość w pojazdach zasilanych ogniwami paliwowymi, jednak zrewidował swoje podejście wraz z sukcesem Tesli oraz decyzjami chińskiego rządu, który mocno wspiera rozwój rynku EV.

Koreański producent wprowadzi na rynek sedana pod swoją marką premium – Genesis. Nowy EV trafi do salonów w 2021 r. Ma dysponować zasięgiem 500 km na jednym ładowaniu.

Wcześniej, w pierwszej połowie 2018 r., w sprzedaży pojawi się elektryczna odmiana modelu Kona. SUV Hyundaia przejedzie na jednym ładowaniu 390 km.

Jak powiedział wiceprezydent koreańskiego koncernu Lee Kwang-guk:

„Wzmacniamy naszą strategię związaną z pojazdami przyjaznymi środowisku, koncentrujemy się na samochodach elektrycznych”.

W 2014 r. Hyundai planował wprowadzenie do produkcji 2 modeli elektrycznych – obecnie zapowiada, że na rynek trafi 8 modeli EV i dwa modele zasilane ogniwami paliwowymi.

Jak dowiedziała się Agencja Reuters, koncern projektuje swoją pierwszą, uniwersalną platformę przeznaczoną specjalnie dla samochodów elektrycznych.

Hyundai zapowiedział ponadto nowego SUVa napędzanego dzięki ogniwom paliwowym. Pojazd na jednym ładowaniu przejedzie dystans 580 km. Będzie dostępny w koreańskich salonach już na początku przyszłego roku, w następnej kolejności trafi na rynek w USA i Europie.

Plany koreańskiego koncernu obejmują ponadto produkcję autobusu oraz sedana zasilanych ogniwami paliwowymi.

Na przeszkodzie w szybszym upowszechnieniu się tej technologii na rynku w dalszym ciągu stoi brak odpowiedniej infrastruktury. W Korei znajduje się obecnie 10 stacji pozwalających naładować ogniwa paliwowe, zaś w Japonii jest ich 100.

Pierwszy pojazd koreańskiego producenta korzystający z ogniw paliwowych – Tucson Fuel Cell – ukazał się na rynku w 2013 r. Sprzedano 862 egzemplarze tego modelu.

Według koreańskich analityków budowa samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi stanie się opłacalna najwcześniej w 2035 r. Do tego czasu Hyundai musi polegać na samochodach elektrycznych.

Grupa Hyundai-KIA do 2020 r. planuje zostać drugim największym na świecie producentem pojazdów przyjaznych środowisku.

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY