UDOSTĘPNIJ

Z linii produkcyjnej fabryki Volkswagena w Hanowerze zjechały pierwsze egzemplarze nowego Multivana. Po raz pierwszy z hanowerskiego zakładu wyjechał dostawczak z silnikiem hybrydowym typu plug-in. Ten układ napędowy (PHEV) zapewnia moc 160 kW czyli 218 KM. Ceny modelu rozpoczynają się od 155 310 PLN netto. Rozpoczęcie produkcji jest jak podkreśla Volkswagen kamieniem milowym w procesie transformacji głównego zakładu marki. Obecnie trwają tam przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji w pełni elektrycznego ID. BUZZ.

Włączenie Multivana w procesy produkcyjne oraz budowa nowych urządzeń, odbywały się równolegle z produkcją w niemieckim zakładzie. – Dla nas wszystkich w Hanowerze było to ambitne zadanie, które zostało wykonane w najdrobniejszych szczegółach – mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. Pomimo wyzwań spowodowanych pandemią koronawirusa i trudnej sytuacji w zakresie dostaw niektórych części, produkcja seryjna Multivana ruszyła zgodnie z harmonogramem.

Wydajniejsza produkcja

Rozwój automatyzacji w procesie produkcyjnym wydatnie wpłynęły na wydajność produkcji. W procesie produkcyjnym T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%, w Multivanie jest to 93%.  – Systematyczne zwiększanie wydajności, to inwestycja w przyszłość – podkreślił Baumert. Operatorzy maszyn nadzorują równolegle wiele etapów z jednego stanowiska kontrolnego i pozostają w stałym kontakcie z maszynami za pośrednictwem urządzeń cyfrowych typu smartwatch. Jeśli potrzebne są jakieś części lub konieczny jest serwis, jest to zgłaszane z dużym wyprzedzeniem, co pozwala uniknąć przestojów.

Zautomatyzowany system logistyczny dostarczania części i podzespołów, zwiększa wydajność procesu montażu. Samojezdne pojazdy transportowe w fabryce dowożą części bezpośrednio z magazynów na linie montażowe. W przyszłości, T6.1, Multivan, ID. BUZZ i ID. BUZZ Cargo, będą produkowane tylko na dwóch głównych liniach. – Jest to niezwykłe osiągnięcie zarówno pod względem planowania, jak i logistyki – stwierdził Baumert.

Trzy platformy

Rozpoczęcie seryjnej produkcji nowego Multivana w wersji hybryda typu plug-in, jest kamieniem milowym w elektryfikacji produkcji w zakładach w Hanowerze. Od 2022 r. będą tu produkowane jednocześnie trzy pojazdy na trzech platformach i z trzema wariantami układu napędowego: T6.1, Multivan i w pełni elektryczny ID. BUZZ. Od 2025 r. będą tu również produkowane kolejne w pełni elektryczne modele segmentu premium dla innych marek koncernu. – W ten sposób stajemy się jedną z najnowocześniejszych fabryk w Grupie Volkswagen. Cyfrową i wysoce zautomatyzowaną – dodał Baumert.

Redukcja emisji kluczowa

W ramach strategii produkcyjnej Change4Factory, działy produkcji i logistyki VWSD aktywnie zarządzają transformacją zakładów. Oprócz wydajnej produkcji samochodów, kluczowym elementem tej strategii jest „zrównoważona fabryka”: zakład produkcyjny bez negatywnego wpływu na środowisko. Celem Grupy VW jest posiadanie neutralnego śladu węglowego do 2050 roku. – Redukcja emisji CO2 w produkcji jest kluczowym instrumentem do osiągnięcia tego celu – powiedział Baumert. Volkswagen Samochody Dostawcze dąży do tego, by do 2025 roku obniżyć wpływ procesu produkcji na środowisko o 50% w porównaniu z rokiem 2010.

Modułowa płyta MQB

Multivan jest pierwszym pojazdem produkowanym w Hanowerze, bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest również ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu.

Układ napędowy typu plug-in-hybrid (PHEV) o mocy 160 kW / 218 KM. Oprócz tego,  Multivan będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TSI (100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM), a już na początku 2022 roku dołączy do nich turbodoładowany diesel o mocy 110 kW / 150 KM. Ceny modelu rozpoczynają się od 155 310 PLN netto.

Źródło: na podstawie Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA