UDOSTĘPNIJ

Chiński koncern Great Wall otworzył w Austrii centrum badawczo-rozwojowe w celu przyspieszenia prac nad projektowaniem kluczowych podzespołów do samochodów elektrycznych.

Zakład jest zlokalizowany w Kottingbrunn na wschodzie kraju. Centrum będzie początkowo odpowiadać za rozwój silników elektrycznych oraz systemów kontroli do EV.

Do 2020 r. Great Wall zainwestuje w placówkę 20 milionów euro.

Obecnie koncern produkuje jeden model elektryczny – niewielkiego sedana C30EV. Pojazd został wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 27 kWh, zaś na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać (według oficjalnych danych) 200 km.

Great Wall ogłosił niedawno założenie marki Ora, która będzie odpowiadać wyłącznie za pojazdy napędzane prądem. Pierwszy z modeli pod nowym logo – kompaktowy SUV iQ5 – zostanie oficjalnie zaprezentowany w kwietniu, podczas tragów motoryzacyjnych w Pekinie. Pojazd otrzyma silnik elektryczny o mocy 160 KM, który pozwoli rozpędzić się maksymalnie do 150 km/h. Zasięg iQ5 pozostaje na razie nieznany.

Ponadto, w pierwszym kwartale tego roku Great Wall wprowadzi nowego crossovera z napędem hybrydowym typu plug-in. Samochód trafi na rynek pod marką Wey.

Aby zwiększyć skalę produkcji samochodów zeroemisyjnych, koncern nabył w 2017 r. 25% akcji w firmie Hebei Yuejie Industry, wytwarzającej EV. Docelowo, udział, który Great Wall posiada w Hebei Yuejie Industry, wzrośnie do 49%.

Siedziba koncernu mieści się w chińskim mieście Baoding, w prowincji Hebei. Great Wall jest największym producentem crossoverów i pick-upów w Państwie Środka. W 2017 r. firma dostarczyła do klientów 1,1 mln pojazdów.

Łączna sprzedaż EV w Chinach osiągnęła w 2017 r. poziom 777 000 egzemplarzy. Liczba publicznych punktów ładowania wzrosła do 214 000.

 

autonewschina.com, carnewschina.com, materiały własne

 

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA