UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Amerykański koncern motoryzacyjny ogłosił, że zamierza zainstalować do 40 000 ładowarek EV (poziomu 2, EVSE) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Firma chce rozszerzenia dostępu do ładowania w społecznościach lokalnych, w tym na obszarach gdzie dostęp do ładowania pojazdów elektrycznych jest często ograniczony. General Motors (GM) już wcześniej zapowiedział, że zainwestuje blisko 750 mln USD w rozbudowę infrastruktury ładowania.

W ramach programu Dealer Community Charging, GM będzie współpracować ze swoimi dealerami w celu rozmieszczenia stacji ładowania poziomu 2 (EVSE) w kluczowych lokalizacjach. Chodzi między innymi o miejsca pracy, mieszkania wielorodzinne, obiekty sportowe i rozrywkowe oraz szkoły i uniwersytety. Stacje ładowania będą dostępne dla wszystkich posiadaczy pojazdów elektrycznych. Plan jest ambitny zważywszy na fakt, że obecnie prawie 90 procent populacji USA mieszka w promieniu 10 mil od swojego lokalnego dealera GM.

Powszechny dostęp do ładowarek

Ponadto GM zapowiedział, że nowa linia trzech stacji ładowania poziomu 2 marki Ultium będzie oferowana klientom za pośrednictwem dealerów i online.

Te dwie inicjatywy są częścią naszego planu, którego celem jest aby mieszkańcy USA i Kandy przesiedli się do samochodów elektrycznych. Dlatego dostęp do ładowania musi być powszechny. Chcemy zapewnić klientom odpowiednie narzędzia i dostęp do ładowania tam, gdzie i kiedy tego potrzebują. Jednocześnie współpracując z naszą siecią dealerów chcemy przyspieszyć „ekspansję ładowarek” w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Także na obszarach o mniejszej dostępności sieci, obszarach wiejskich i miejskich – powiedział prezes GM, Mark Reuss.

Dealerzy ze stacjami ładowania

Obecnie w USA i Kandzie na wielu obszarach miejskich i wiejskich nadal istnieją tzw. „pustynie” ładowania. Brakuje tam podstawowej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych niezbędnej do szerszego wprowadzenia pojazdów BEV. W ramach swojego Dealer Community Charging Program, GM chce rozwiązać ten problem, udostępniając każdemu ze swoich dealerów pojazdów elektrycznych do 10 docelowych stacji ładowania poziomu 2.

Pomoc w uzyskaniu dopłat

Koncern chce ponadto współpracować z nimi w celu rozmieszczenia ładowarek w kluczowych lokalizacjach w ich lokalnych społecznościach. Co więcej GM pomoże dealerom ubiegać się o zachęty i inne fundusze oraz dostęp do programów, przez które mogą liczyć na przyspieszenie wdrożenia budowy lokalnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

Sieć GM docelowo będzie zintegrowana z głównymi sieciami ładowania pojazdów elektrycznych na kontynencie. Ma to uprościć użytkownikom ładowanie, umożliwiając kierowcom znajdowanie stacji na trasie oraz inicjowanie i płacenie za ładowanie w podróży. Koncern zyskuje to, że wszystkie te czynności będzie można wykonać za pośrednictwem aplikacji mobilnych GM. Klienci mają mieć dostęp do prawie 85 000 punktów ładowania w USA i Kanadzie.

Trzy wersje Ultium

Rodzina ładowarek Ultium, które będzie oferować GM ma obejmować: ładowarkę o mocy 11,5 kW/48 A, o mocy 11,5 kW/48 A oraz 19,2 kW/80 Amperów. Wszystkie trzy ładowarki Ultium mają certyfikat Energy Star, obsługują Wi-Fi i Bluetooth. Każda ładowarka oferuje dynamiczne równoważenie obciążenia i może być z czasem aktualizowana poprzez aktualizacje bezprzewodowe z możliwością automatycznego pobierania.

Klienci będą mogli ustawić swój harmonogram ładowania, przeglądać statystyki dotyczące swoich nawyków ładowania i historycznych sesji ładowania oraz otrzymywać odczyty stanu ładowarki za pośrednictwem aplikacji mobilnych marki GM. Pierwsze ładowarki Ultium zostaną udostępnione na początku przyszłego roku.

Źródło: na podstawie gm.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY