UDOSTĘPNIJ

Wraz ze wzrostem sprzedaży pojazdów elektrycznych, GM znacznie zwiększa swoje wysiłki w zakresie edukacji straży pożarnej i służb ratowniczych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Najnowszy program EV First Responder Training firmy skupi się przede wszystkim na straży pożarnej, zapewniając instrukcje i dzielenie się najlepszymi praktykami w zakresie najskuteczniejszego działania w sytuacjach awaryjnych z udziałem pojazdów elektrycznych. Amerykański koncern planuje produkcję ponad miliona pojazdów elektrycznych do 2025 r.. Do 2035 w portfolio GM mają być już wyłącznie bezemisyjne lekkie pojazdy.

Zwiększenie świadomości ratowników

Program edukacyjny, choć bezpośrednio skoncentrowany na ratownikach, przynosi również korzyści kierowcom biorącym udział w wypadkach, gdzie liczy się każda sekunda, i jest kontynuacją wysiłków edukacyjnych prowadzonych przez GM, które rozpoczęły się ponad dekadę temu wraz z wprowadzeniem na rynek Chevroleta Volta.

Naszym głównym celem jest dostarczanie kluczowych informacji bezpośrednio ratownikom. Szkolenie to oferuje unikalne materiały i praktyczne doświadczenia, które mogą pomóc zwiększyć świadomość ratowników w zakresie procedur pomagających utrzymać bezpieczeństwo podczas interakcji z pojazdami elektrycznymi w trakcie wykonywania ich obowiązków – powiedział Joe McLaine, inżynier ds. bezpieczeństwa produktów i systemów w firmie GM oraz lider działań szkoleniowych.

Edukacja i informacja przede wszystkim

Program GM EV First Responder Training to program edukacyjny i informacyjny, którego celem jest przekazanie ratownikom kluczowych informacji na temat technologii pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami, rozwianie nieporozumień i dzielenie się ważnymi najlepszymi praktykami branżowymi w zakresie bezpiecznego postępowania z pojazdami elektrycznymi (BEV) i zelektryfikowanymi (PHEV) w wielu sytuacjach.

Najlepszym sposobem, aby właściciele publicznych i prywatnych flot pojazdów szybko adoptowali pojazdy elektryczne, jest przeszkolenie strażaków i służb ratowniczych w zakresie radzenia sobie z incydentami związanymi z pojazdami zasilanymi bateriami. Straż pożarna miała ponad 100 lat, aby zdobyć wiedzę niezbędną do reagowania na pożary silników spalinowych i bardzo ważne jest, aby byli teraz edukowani w zakresie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych – powiedział Andrew Klock, starszy kierownik ds. edukacji i rozwoju w National Fire Protection Association (NFPA).

NFPA prowadzi własne działania edukacyjne dotyczące pojazdów elektrycznych z 300 000 ratownikami pierwszej pomocy, ale szacuje się, że ponad 800 000 dodatkowych wymaga dalszego szkolenia. Szkolenie obejmie materiały i program nauczania, prowadzony w ciągu czterogodzinnego bloku instruktażowego. Zajęcia będą rozliczane na podstawie Certyfikatu Osiągnięć Edukacyjnych. Po ukończeniu praktycznego szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat ukończonego szkolenia wystawiony przez Illinois Fire Service Institute, jedyną organizację non-profit, finansowaną przez państwo zajmującą się bezpieczeństwem przeciwpożarowym w USA.

Inicjatywa GM EV First Responder Training jest doskonałym przykładem tego, jak ważne i istotne informacje stają się dostępne dla ratowników. To szkolenie bezpośrednio łączy się z realizacją misji IFSI: „Pomaganie strażakom w ich pracy poprzez szkolenia, edukację, informacje i badania” – powiedział szef Jim Keiken, dyrektor Illinois Fire Service Institute.”

Bezpieczeństwo od etapu produkcji

Bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych nie zaczyna się w momencie kolizji, ale na etapie produkcji. Na przykład przewody wysokiego napięcia są prowadzone poza zasięgiem pasażerów, a obniżony środek ciężkości elektryków zmniejsza ryzyko ich przewrócenia. Dodatkowo, (w przeciwieństwie do elektroniki domowej), pojazdy BEV są projektowane z izolowanymi obwodami elektrycznymi, aby zmniejszyć ryzyko porażenia.

Testy, testy, testy

Zanim klienci kupią nowy pojazd, inżynierowie GM poddają go rygorystycznym procedurom testowym, które obejmują testy w świecie rzeczywistym i wirtualnym, w tym test zanurzeniowy akumulatora i test rozbryzgowy pojazdu w wodzie w celu symulacji zalania i testowania uszczelnień oraz innych środków izolacyjnych. Podczas opracowywania i testowania pojazdu inżynierowie oceniają struktury modułów akumulatorowych i weryfikują systemy, które automatycznie rozłączają obwód wysokiego napięcia pojazdu.

Źródło: na podstawie GM, fot. GM

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA