UDOSTĘPNIJ

General Motors przewiduje, że największy rynek zbytu dla samochodów elektrycznych koncernu będą stanowić Chiny.

Prezes amerykańskiej firmy w Państwie Środka, Matt Tsien, powiedział:
„Chiny są w sercu naszej strategii elektryfikacji”.

Tsien nie ujawnił, które z marek General Motors będą sprzedawać w Państwie Środka pojazdy napędzane prądem.

Według słów dyrektora Cadillaca, Johan de Nysschen, to właśnie ta marka „odegra kluczową rolę” w elektromobilnych planach koncernu, zarówno na terenie Chin, jak i w USA.

Jak poinformował de Nysschen, Cadillac stanie się „szpicą technologiczną General Motors”.

W 2021 r. General Motors zaprezentuje platformę, dedykowaną specjalnie dla EV. Koncern zakłada, że sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym zacznie przynosić wtedy zyski.

Samochody oparte na nowej platformie mają dysponować zasięgiem przekraczającym 480 km na jednym ładowaniu. Ich cena jednostkowa będzie o co najmniej 30% niższa niż cena pojazdów elektrycznych aktualnie dostępnych na rynku. To m.in. efekt spadających kosztów akumulatorów litowo-jonowych. Cena jednej kilowatogodziny obniży się z obecnych 145 dolarów do mniej niż 100 dolarów.

General Motors do 2023 r. zamierza zaprezentować co najmniej 20 modeli pojazdów napędzanych prądem, a także wodorem. Do kwietnia 2019 r. na rynku ukażą się dwa nowe modele elektryczne koncernu, zaś do 2020 r. – cztery.

Do 2026 r. General Motors planuje sprzedawać milion samochodów całkowicie elektrycznych rocznie.

Koncern ma przed sobą długą drogę, zanim osiągnie wyznaczone cele.

W zeszłym roku General Motors, wraz ze swoimi lokalnymi partnerami, sprzedał w Chinach 4 miliony pojazdów (stanowiących ok. 40% globalnej sprzedaży koncernu), z czego tylko 11 000 samochodów całkowicie elektrycznych, dostępnych w Państwie Środka pod marką Baojun.

Klienci na całym świecie nabyli w ubiegłym roku około 50 000 w pełni elektrycznych pojazdów GM. To zaledwie 0,5% łącznej sprzedaży amerykańskiej firmy. Z salonów wyjechało m.in. 23 297 sztuk Chevroleta Bolta EV.

Zdaniem Tsienga, w 2025 r. EV ładowane z gniazdka (w tym hybrydy plug-in) będą stanowić 20% z 35 milionów pojazdów sprzedawanych w Państwie Środka.

 

reuters.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA