General Motors przewiduje, że największy rynek zbytu dla samochodów elektrycznych koncernu będą stanowić Chiny.
Prezes amerykańskiej firmy w Państwie Środka, Matt Tsien, powiedział:
„Chiny są w sercu naszej strategii elektryfikacji”.
Tsien nie ujawnił, które z marek General Motors będą sprzedawać w Państwie Środka pojazdy napędzane prądem.
Według słów dyrektora Cadillaca, Johan de Nysschen, to właśnie ta marka „odegra kluczową rolę” w elektromobilnych planach koncernu, zarówno na terenie Chin, jak i w USA.
Jak poinformował de Nysschen, Cadillac stanie się „szpicą technologiczną General Motors”.
W 2021 r. General Motors zaprezentuje platformę, dedykowaną specjalnie dla EV. Koncern zakłada, że sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym zacznie przynosić wtedy zyski.
Samochody oparte na nowej platformie mają dysponować zasięgiem przekraczającym 480 km na jednym ładowaniu. Ich cena jednostkowa będzie o co najmniej 30% niższa niż cena pojazdów elektrycznych aktualnie dostępnych na rynku. To m.in. efekt spadających kosztów akumulatorów litowo-jonowych. Cena jednej kilowatogodziny obniży się z obecnych 145 dolarów do mniej niż 100 dolarów.
General Motors do 2023 r. zamierza zaprezentować co najmniej 20 modeli pojazdów napędzanych prądem, a także wodorem. Do kwietnia 2019 r. na rynku ukażą się dwa nowe modele elektryczne koncernu, zaś do 2020 r. – cztery.
Do 2026 r. General Motors planuje sprzedawać milion samochodów całkowicie elektrycznych rocznie.
Koncern ma przed sobą długą drogę, zanim osiągnie wyznaczone cele.
W zeszłym roku General Motors, wraz ze swoimi lokalnymi partnerami, sprzedał w Chinach 4 miliony pojazdów (stanowiących ok. 40% globalnej sprzedaży koncernu), z czego tylko 11 000 samochodów całkowicie elektrycznych, dostępnych w Państwie Środka pod marką Baojun.
Klienci na całym świecie nabyli w ubiegłym roku około 50 000 w pełni elektrycznych pojazdów GM. To zaledwie 0,5% łącznej sprzedaży amerykańskiej firmy. Z salonów wyjechało m.in. 23 297 sztuk Chevroleta Bolta EV.
Zdaniem Tsienga, w 2025 r. EV ładowane z gniazdka (w tym hybrydy plug-in) będą stanowić 20% z 35 milionów pojazdów sprzedawanych w Państwie Środka.
reuters.com, materiały własne