Spółka zależna od Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zajmująca się sprzedażą pojazdów w Chinach, zaprezentowała zupełnie nowego elektrycznego SUVa Airtrek. Auto ma mieć ponad 500 km zasięgu. Produkcja na rynek chiński ruszy w przyszłym roku.
Nowy elektryczny Airtrek jest wyposażony w akumulator o dużej pojemności 70 kilowatów (kWh), osiągając maksymalny zasięg do około 520 kilometrów w CLTC3. Dzięki zainstalowaniu akumulatora na środku podłogi uzyskano idealny rozkład masy przód-tył z nisko położonym środkiem ciężkości. Silnik i napęd redukcyjny zostały zintegrowane w jedną lekką, kompaktową jednostkę. Auto dzięki temu może pochwalić się dobrym przyśpieszeniem. W rezultacie zupełnie nowy Airtrek zapewnia dynamiczną, ale płynną jazdę charakterystyczną dla samochodu elektrycznego.
Rodzinne auto
Nowy SUV Airtrek został opracowany w oparciu o koncepcję „e-cruisingu SUV”, gdzie „e” reprezentuje trzy słowa kluczowe: „elektryczny” (pojazd elektryczny), „expanding – rozszerzający się” (przedłużający żywotność samochodu) i „ wyrazisty” (expressive – ekspresyjny, wyrażający wyjątkowość MMC). Jego stylistyka odzwierciedla tożsamość konstrukcyjną MMC. Począwszy od dynamicznej sylwetki po sześciokątny motyw tylnej klapy.
Wnętrze nowego SUV-a jest otwarte i przestronne. Deska rozdzielcza została ułożona poziomo. Dzięki temu zapewnia prowadzącemu szerokie pole widzenia i ułatwia „uchwycenie pozycji samochodu”. Dzięki długiemu rozstawowi osi i dużej szerokości całkowitej, nowy model oferuje również przestronne wnętrze, w którym może wygodnie jeździć cała rodzina.
– Nazwaliśmy nowego elektrycznego SUV-a Airtrek. Nazwa ma oddać nasze dążenia do tego by klienci mogli cieszyć się dynamiką jazdy tym pojazdem elektrycznym. Mamy nadzieję, że zupełnie nowy Airtrek spodoba się naszym klientom w Chinach, gdzie inicjatywy ekologiczne przyspieszają dzięki nowym pojazdom, przede wszystkim EV – powiedział Takao Kato, prezes i dyrektor generalny MMC.
Mitsubishi Motors w sojuszu
Mitsubishi Motors Corporation to globalna firma motoryzacyjna z siedzibą w Tokio w Japonii z zakładami produkcyjnymi w Japonii, Tajlandii, Indonezji, Chinach na Filipinach w Wietnamie i Rosji. Jest członkiem sojuszu z Renault i Nissanem.
MMC w 2009 roku wprowadziła na rynek i-MiEV — pierwszy na świecie masowo produkowany pojazd elektryczny, a w 2013 roku Outlandera PHEV. W 2020 roku MMC ogłosiło trzyletni plan wprowadzenia na rynek kolejnych zelektryfikowanych modeli. W tym Eclipse Cross PHEV (model PHEV) oraz zupełnie nowego Outlandera.
Ponadto Mitsubishi planuje badania nad elektrycznym samochodem kei, czyli typem japońskiego małego samochodu miejskiego, z Nissanem w 2022 roku. Mitsubishi Motors dąży do 50-procentowego udziału pojazdów zelektryfikowanych do 2030 r., koncentrując się głównie na hybrydach typu plug-in.
Źródło: na podstawie mitsubishi-motors.com