UDOSTĘPNIJ

W styczniu amerykański producent ustanowił w USA rekord pod względem liczby zamówień detalicznych na nowe samochody. W minionym miesiącu przyjęto ponad 90 000 zamówień na nowe auta, czyli o 71 000 więcej niż w styczniu ub.r. i o 20 000 więcej niż w grudniu roku 2021. 37 procent sprzedaży detalicznej Forda stanowiły w pierwszym miesiącu roku zamówienia złożone wcześniej. W tym okresie Ford sprzedał 13 169 zelektryfikowanych samochodów.

Popyt na elektryki

Styczeń okazał się rekordowy pod względem sprzedaży aut zelektryfikowanych. W styczniu popyt na nie rósł prawie cztery razy szybciej niż ogólna sprzedaż w tym segmencie. Przy łącznej liczbie 13 169 sprzedanych egzemplarzy popyt na zelektryfikowane samochody Forda wzrósł o 167,2 procent. Zwiększył się także ich udział w segmencie o 5,0 procent – do 10,9 procent. 300 małych, średnich i dużych klientów biznesowych złożyło zamówienia na 10 000 elektrycznych samochodów dostawczych E-Transit, w tym Walmart na 1 100 E-Transitów.

Dzięki nowym modelom sprzedaż Forda wzrosła o 1,4 procent, podczas gdy cały rynek skurczył się o 9,0 procent. W styczniu udział Forda i Lincolna wyniósł w sumie 13,9 procent – o 1,3 procent więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Transit, może pochwalić się liczbą 10 000 zamówień na nową elektryczną wersję tego modelu, czyli E-Transit.

Pick-upy w modzie

Pick-upy Forda – modele serii F, Ranger i Maverick – osiągnęły łączną sprzedaż 62 293 egzemplarzy, co oznacza, że przewyższyły w styczniu sprzedaż całej linii pick-upów GM. W ubiegłym miesiącu sprzedaż modeli serii F wyniosła 50 543 egzemplarzy, zaś udział w rynku wzrósł o 0,5 procenta w porównaniu do poprzedniego roku. Modele serii F rozpoczynają rok jako najlepiej sprzedające się pick-upy w Ameryce. Ubiegły miesiąc przyniósł sprzedaż 40-milionowego pick-upa serii F, począwszy od 1948 roku. Sprzedaż nowego Forda Mavericka wyniosła 6 513 egzemplarzy, z czego 3 549 stanowiły hybrydy. Ogólnie sprzedaż pick-upów marki Ford wzrosła o 1,5 procent.

Sprzedaż SUV-ów marki Ford wyniosła w styczniu 60 382 egzemplarze i wzrosła o 12,0 procent w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku, co zapewniło Fordowi rekordowy początek roku. Nowe modele – Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E – to dodatkowe 16 692 samochody sprzedane w tym segmencie. Popyt na model Escape odnotował wzrost o aż 17,2 procent w stosunku do sprzedaży w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

Drugi po Tesli

Rodzina modeli Mustang – coupé i elektryczny Mach-E – osiągnęła sprzedaż na poziomie 8 041 egzemplarzy, czyli o 76,3 procent więcej niż w styczniu ubiegłego roku. Mustanga Mach-E sprzedano 2 370 egzemplarzy, przy czym u dilerów samochody nie czekały na klientów dłużej niż 14 dni. Udział w sprzedaży wersji GT wyniósł 27,3 procent. Mustang Mach-E rozpoczął rok jako drugi – po Tesli Model-Y – najpopularniejszy elektryczny SUV na rynku.

Rodzina modeli Bronco, do której zaliczają się Bronco i Bronco Sport, odnotowała wzrost sprzedaży o aż 77,9 procent. Dzięki tym modelom Ford może pochwalić się rekordowym odsetkiem SUV-ów wyposażonych w napęd na cztery koła. W styczniu 76,7 procent sprzedanych SUV-ów marki Ford miało taki rodzaj układu przeniesienia napędu – o 20,7 procent więcej niż w styczniu zeszłego roku.

Źródło: na podstawie Ford

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA