UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Ford Motor Company zwiększył nakłady kapitałowe w Solid Power, wiodącego producenta całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Pierwsza inwestycja Forda w Solid Power miała miejsce w 2019r. Tym razem efektem wzrostu nakładów ma być zapewnienie klientom większego zasięgu, niższych kosztów zakupu i bezpieczniejszych samochodów elektrycznych. Ford otrzyma pełnowymiarowe ogniwa 100 Ah od Solid Power do testowania i integracji w pojazdach począwszy od przyszłego roku.  Inwestycja jest uzupełnieniem wcześniej ogłoszonej przez Forda globalnej inwestycji w wysokości 22 miliardów dolarów w zelektryfikowane pojazdy z dostępem do sieci do 2025 roku.

Technologie nowej generacji

Technologia akumulatorów półprzewodnikowych jest ważna dla przyszłości pojazdów elektrycznych i dlatego bezpośrednio w nią inwestujemy, a także przyspieszamy wewnętrzne prace badawczo-rozwojowe Forda nad technologią akumulatorów nowej generacji. Wykorzystując wiedzę najbardziej doświadczonych ekspertów ds. akumulatorów na świecie w firmie Ford, badamy różne sposoby zasilania w pełni elektrycznych pojazdów przyszłości, które dają radość z jazdy, wykorzystując sprawdzone procesy rozwojowe i produkcyjne – powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej Forda.

Baterie półprzewodnikowe to prawdziwa rewolucja. Nie wykorzystują ciekłego elektrolitu znajdującego się w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych, mogą być lżejsze, z większą gęstością energii oraz zapewniają większy zasięg i niższy koszt.

Półprzewodniki przyszłością

Firma Solid Power, która wykorzystuje ogniwa akumulatorów półprzewodnikowych na bazie siarczków, wykazała swoją zdolność do wytwarzania i skalowania wszystkich akumulatorów półprzewodnikowych nowej generacji, które są przeznaczone do zasilania pojazdów elektrycznych o większym zasięgu, niższych kosztach i bezpieczniejszych w porównaniu do modeli używających akumulatora litowo-jonowego.

Wiodąca pozycja Solid Power we wszystkich projektach i produkcji akumulatorów półprzewodnikowych została potwierdzona dostawą setek wytwarzanych na linii montażowej ogniw akumulatorowych, które zostały zatwierdzone przez BMW Group i Ford pod koniec ubiegłego roku, formalizując plany komercjalizacji Solid Power przez dwóch długoterminowych partnerów motoryzacyjnych.

Upraszczając konstrukcję akumulatorów półprzewodnikowych w porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi, będziemy w stanie zwiększyć zasięg pojazdów, poprawić rozplanowanie wnętrza oraz zwiększyć pojemność przestrzeni bagażowej aut, a ostatecznie zapewnić klientom niższe koszty i lepszą wartość. Z niecierpliwością czekamy na dostarczenie tych ulepszeń i współpracę z Solid Power, aby bezproblemowo i szybko zintegrować ich oparte na siarczkach całkowicie półprzewodnikowe ogniwa akumulatorów z istniejącymi procesami produkcji ogniw litowo-jonowych w sposób o wiele bardziej wydajny, w porównaniu do produkcji półprzewodnikowych ogniw akumulatorów tlenkowych – powiedział Ted Miller, menedżer Forda ds. badania podsystemów elektryfikacji i zasilania.

Elektryzująca przyszłość

Zgodnie z nową umową, Ford otrzyma pełnowymiarowe ogniwa 100 Ah od Solid Power do testowania i integracji w pojazdach począwszy od przyszłego roku. Solid Power już teraz produkuje akumulatory półprzewodnikowe 20 Ah na pilotażowej linii produkcyjnej, wykorzystując procesy i sprzęt do produkcji litowo-jonowej. Ford zawarł również oddzielną umowę o wspólnym rozwoju z Solid Power w celu opracowania i przetestowania specyficznej konstrukcji ogniw akumulatorowych oraz pomocy w usprawnieniu integracji nowych rozwiązań z przyszłymi pojazdami.

Obecnie oferujemy szeroką gamę samochodów zelektryfikowanych m.in. hybrydową Pumę, Kugę w kilku wersjach z hybrydą plug-in włącznie, czy też w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E o rewelacyjnych osiągach. Nasi klienci już teraz dostrzegają korzyści płynące z użytkowania tego typu pojazdów. Ponad 70% sprzedaży Forda Pumy stanowią samochody hybrydowe (mHEV). Przyszłość zapowiada się jeszcze bardziej elektryzująco! – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Centrum Ford Ion Park

Wcześniej Ford ogłosił utworzenie nowego globalnego centrum doskonalenia akumulatorów – nazwanego Ford Ion Park – w celu przyspieszenia badań i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych – w tym przyszłej produkcji akumulatorów.

Ford jest aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi od czasów Henry’ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyła ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 patentów oczekuje na zatwierdzenie. Producent od 2004 roku sprzedał ponad 1 milion hybryd, hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych.

Źródło: na podstawie Ford

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY