Henrik Fisker duński projektant i przedsiębiorca zamierza wyprodukować seryjny pojazd elektryczny z firmą Foxconn. Byłby to drugi „elektryk” Fiskera po elektrycznym SUV-ie Ocean. Co ciekawe partnerzy będą pracować nad seryjną produkcją samochodu elektrycznego w „nowym segmencie”.
Projektu nosi nazwę PEAR (Personal Electric Automotive Revolution), a pojazd produkowany przez Foxconn miałby pojawić się na światowych rynkach w czwartym kwartale 2023 roku. Docelowo roczna produkcja ma wynieść ponad 250 000 pojazdów.
Firmy podpisały na razie w tej sprawie list intencyjny. Henrik Fisker to duński projektant i przedsiębiorca, współzałożyciel Fisker Coachbuild, Fisker Automotive i VLF Automotive oraz założyciel i dyrektor generalny Fisker Inc. Z kolei Foxconn to producent elektroniki i komponentów komputerowych współpracujący m. in. z firmą Apple.
Opracowany przez Fiskera wspólnie z Foxconn samochód, będzie jego drugim elektrycznym modelem po Ocean SUV, którego produkcja rozpocznie się w Europie od końca 2023 roku. Ocean miał początkowo bazować na MEB Volkswagena, ale ostatecznie będzie oparty na architekturze samochodu elektrycznego od firmy Magna (kanadyjska firma produkująca m.in. części dla producentów samochodów obecnie intensywnie inwestująca w sztuczną inteligencję i automatyzację). Foxconn zaprezentował platformę samochodów elektrycznych MIH w październiku 2020 roku. Projekt PEAR prawdopodobnie będzie korzystał z tej platformy.
Podczas premiery nowego „elektryka” ogłoszono, że komponenty sprzętowe i programowe platformy mogą być łączone w sposób modułowy. Dzięki MIH Faxconn chce stworzyć „system Android branży EV”. „Przełomowy” pojazd elektryczny ma zostać wprowadzony na rynek w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i Indiach. Fisker nie zdradza jeszcze, w jakim segmencie będzie zlokalizowany projekt PEAR. – Stworzymy pojazd, który oferując połączenie zaawansowanej technologii i innowacji jednocześnie wpisze się w nasze założenia zrównoważonego rozwoju pojazdów na świecie – tłumaczy Henrik Fisker.
– Kluczowymi elementami sukcesu w rozwoju pojazdów elektrycznych są silnik elektryczny, elektryczny moduł sterujący i akumulator – zaznacza Young-way Liu, prezes Foxconn Technology Group, zapewniając że właśnie te atuty pozwolą rozwijać z sukcesem nowy projekt.
Warto przypomnieć, że latem 2020 roku Fisker ogłosił chęć wprowadzenia na rynek czterech modeli pojazdów elektrycznych do 2025 roku. Oprócz elektrycznego SUV-a Ocean ma to być sportowy crossover oraz elektryczny sedan. W trakcie prezentacji można było zobaczyć, także sylwetkę pickupa, którą Fisker opisał wówczas jako pickup „lifestyle’owy”.
Źródło: www.electrive.com, własne