UDOSTĘPNIJ

Na elementach elewacji nowych zakładów, w których produkowane będzie całkowicie elektryczne Porsche Taycan, zastosowano powierzchnię pochłaniającą dwutlenek azotu. Elementy te zostały wykonane z aluminium pokrytego dwutlenkiem tytanu. Powłoka działa niczym katalizator: wystawiona na działanie światła słonecznego, w warunkach niskiej wilgotności powietrza, rozkłada absorbowane cząsteczki zanieczyszczeń na nieszkodliwe substancje – wodę i azotany.

W ramach pierwszego, pilotażowego projektu Porsche testuje innowacyjną elewację absorbującą NOx na powierzchni 126 metrów kwadratowych. Przy rozmiarze ok. 10 miejsc parkingowych ma ona skuteczność rozkładania szkodliwych substancji podobną do działania 10 drzew.

Jak powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę:
„Jeśli ocena wyników potwierdzi nasze oczekiwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować technologię pochłaniania tlenków azotu na innych budynkach i powierzchniach”.

Nowa fabryka powstaje w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Będzie tam wytwarzany pierwszy elektryczny model Porsche – Taycan, którego debiut przewidziano na koniec 2019 r. Produkcja pojazdu ma być neutralna pod względem emisji CO2.

 

press.pl.porsche.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA