UDOSTĘPNIJ

System Pro Power Onboard w który wyposażony jest elektryczny Ford F-150 Lightning oraz F-150 PowerBoost Hybrid, pozwala użytkownikom „podzielić się” zasięgiem z właścicielami innych pojazdów elektrycznych, umożliwiając im także ładowanie pojazdu podczas awarii lub uzupełnienie energii w akumulatorze EV. Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie zastosowała np. Kia w modelu EV6 (przyp. red.). Od najbliższej wiosny F-150 Lightning zostanie wyposażony w mocniejszy 9,6 -kilowatowy agregat, który pozwoli na zasilenie domu nawet przez trzy dni.

Jak podkreśla amerykański producent po podłączeniu do F-150 Lightning lub F-150 PowerBoost Hybrid z opcjonalnym Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, ładowarka Ford Mobile Power Cord pozwala w ciągu godziny uzupełnić energię w Mustangu Mach-E (z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła) wystarczającą na przejechanie średnio 30 km, w przypadku F-150 Lightning na 21 km, zaś dla E-Transita z niskim dachem ta wartość to średnio 16 km.

Pokładowy agregat

Dzięki systemowi Pro Power Onboard, F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid są źródłami energii na kołach o wielu zastosowaniach. Tę możliwość zapewnia pokładowy agregat i system akumulatorów o dużej pojemności. Teraz Ford oferuje kolejną unikatową korzyść dla swoich klientów – ładowanie od pojazdu do pojazdu za pomocą stworzonego przez Forda gniazdka Pro Power Onboard 240 V.

Ford Pro Power Onboard oferuje wiele korzyści, a teraz dodaliśmy jeszcze jedną –inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda. Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford – powiedział Patrick Soderborg inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda.

Energia nie tylko dla Forda

Klienci mogą skorzystać z tej możliwości, łącząc oba auta za pomocą oryginalnego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda Pro Power Onboard można używać mobilnego przewodu zasilającego do ładowania różnych pojazdów elektrycznych, korzystających z portu ładowania SAE J1772. To rozwiązanie dotyczy Forda Mustanga Mach-E, Forda E-Transita i całkowicie nowego Forda F-150 Lightning, a także pojazdów innych producentów.

Trzy dni na samochodowym prądzie

Ford F-150 PowerBoost Hybrid ma dostępny 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard, który może być używany również do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord. Wiosną nowy F-150 Lightning, pierwszy elektryczny pick-up Forda na baterie, zadebiutuje z 9,6-kilowatowym agregatem Pro Power Onboard. Agregat zamontowany w F-150 Lightning można z powodzeniem używać jako źródła zasilania domu za pomocą Ford Intelligent Backup Power. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni.

Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji. Jak bardzo jest to ważne, pokazały choćby wydarzenia podczas kryzysu energetycznego w lutym w Teksasie, gdy miliony osób podczas mrozów zostały narażone na zimno w domach. F-150 Hybrid pomógł wtedy wielu Teksańczykom zachować ciepło i energię w tym trudnym czasie, właśnie dzięki Pro Power Onboard – dodał Soderborg,.

Źródło: na podstawie Ford, własne

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA