Włoski koncern energetyczny Enel, jeden z globalnych liderów w produkcji zielonej energii, zapowiada, że tylko do roku 2020 postawi na terenie Włoch 7 000 stacji ładowania samochodów elektrycznych. To więcej niż do tego czasu powstać ma w całej Polsce – o ile tworzony przez polski rząd program rozwoju elektrycznej mobilności zostanie wdrożony skutecznie.
Włosi po uruchomieniu do końca tej dekady 7 000 stacji ładownia EV chcą pójść dalej, podwajając ich liczbę w ciągu kolejnych dwóch lat. Wcześniej, już w przyszłym roku, liczba punktów ładowania Enel we Włoszech ma wzrosnąć do 2 500. Do tej pory włoski koncern zainstalował już 5 000 stacji ładowania m.in. w Hiszpanii, Rumunii, Grecji, Chile Kolumbii i Argentynie.
Enel jest zaangażowany m.in. we współfinansowany ze środków unijnych program EVA+, zakładający budowę 180 stacji szybkiego ładowania we Włoszech. Pierwsze 40 stacji już działa, umożliwiając podróż samochodem elektrycznym m.in. na trasie Rzym-Mediolan.
W celu rozwijania usług i produktów dla rynku elektrycznej mobilności Enel utworzył ostatnio nowy oddział o nazwie Enel X.
Aktywność Włochów w tym zakresie potwierdza niedawne przejęcie kalifornijskiego startupu eMotorWerks, który pracuje nad rozwiązaniami z zakresu regulowania pracy sieci i zarządzania rozproszoną infrastrukturą energetyczną, m.in. dzięki wykorzystaniu technologii z zakresu Vehicle-to-Grid, która umożliwia oddawanie do sieci energii zgromadzonej w samochodowych elektrycznych.
W ubiegłym tygodniu Enel poinformował, że wesprze Audi w elektryfikacji jego nowych modeli, pomagając w integracji elektryków niemieckiego potentata z dostępnymi na rynku standardami ładowania. Efektem współpracy ma być m.in. wspólna oferta domowych ładowarek, z której będą mogli skorzystać właściciele elektrycznych Audi.
gramwzielone.pl