UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Dostawy Mercedes-Benz Cars do klientów od stycznia do marca br., osiągnęły poziom 501 600 aut  (-15%). Sprzedażowym hitem okazał się w tym czasie model GLC, który znalazł 100 400 nabywców.    Producent ze Stuttgartu w I kwartale 2022 roku sprzedał akumulatorowe wersje BEV modeli EQ (EQA, EQS i EQC) w ilości 21 900 sztuk (+210%). Pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV) ustanowiły nowy rekord w pierwszym kwartale, osiągając 45 900 sprzedanych aut (+8%). Łącznie do końca trzeciego miesiąca roku do klientów trafiło więc 67 800 sztuk zelektryfikowanych (EV) samochodów osobowych.

Pomimo trudnego otoczenia, sprzedaż samochodów z najwyższej półki (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Class, S-Class, GLS i EQS) osiągnęła 76 200 (+1%), wzmocniona przez najlepszy w historii kwartał dla Maybacha (+161%). Dobrze wyglądała tez sprzedaż klasy S, która wzrosła w I kwartale o 67%.

Łącznie samochody EV Mercedes-Benz Cars (BEV, w tym hybrydy smart i hybrydy plug-in łącznie) stanowią obecnie 15% udziału w sprzedaży nowych samochodów. W Europie dostawy Mercedes-Benz EV stanowiły 33% całkowitej sprzedaży, a w Wielkiej Brytanii prawie co piąty sprzedany nowy samochód to pojazd elektryczny na baterie.

Klienci pożądają elektryków

– W trudnym pierwszym kwartale udało nam się ponad trzykrotnie zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym i osiągnąć znakomity wynik z naszym najwyższej klasy segmentem pojazdów. Ciągły duży popyt na nasze zelektryfikowane pojazdy we wszystkich segmentach i na wszystkich rynkach dowodzi, że klienci pożądają naszych pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. A wraz z premierą naszego nowego SUV-a EQS 19 kwietnia jeszcze bardziej przyspieszamy naszą transformację – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.

Niestabilna sytuacja

Jak podkreśla producent, pomimo niepewności geopolitycznej i sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników, globalny popyt na pojazdy Mercedes-Benz pozostaje silny. Jednak ze względu na niestabilne otoczenie polityczne i ciągłe ograniczenia związane z pandemią COVID-19 sytuacja pozostaje niestabilna.

Najlepiej sprzedającym się modelem w portfolio marki pozostaje GLC ze 100 400 egzemplarzami sprzedanymi w pierwszym kwartale 2022 roku. Całkowicie nowy GLC będzie miał swoją oficjalną światową premierę w czerwcu tego roku.

Źródło: na podstawie mercedes-benz.com, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA