UDOSTĘPNIJ

BMW podgrzewa przedsprzedażową atmosferę wokół modeli BEV. Producent poinformował właśnie, że model iX – technologiczny flagowiec BMW Group, jest już gotowy do produkcji seryjnej. Pojazd zaprojektowany od podstaw z myślą o mobilności elektrycznej, którego produkcja ruszy w zakładach w Dingolfing pojawi się w światowej sieci sprzedażowej monachijskiego koncernu w listopadzie 2021 roku.

Do dwóch wariantów oferowanych na początku (BMW iX xDrive50 i BMW iX xDrive40) dołączy w późniejszym czasie jednostka iX M60 o mocy 600 KM. Pierwszymi egzemplarzami iX polscy klienci powinni wyjechać z salonów na przełomie roku. Na salonowy debiut czeka też sedan i4. Oba elektryczne modele BMW można już rezerwować.

Szczególnie dynamiczny napęd później

Sprzedaż rozpocznie się od dwóch wariantów modelowych: BMW iX xDrive50 o mocy 385 kW/523 KM, zużyciu energii 23,0 -19,8 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 630 km (WLTP) oraz BMW iX xDrive40 o mocy 240 kW/326 KM, zużyciu energii 22,5 -19,4 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 425 km (WLTP). W późniejszym terminie pojawi się BMW iX M60 o mocy ponad 440 kW (600 KM) ze szczególnie dynamicznym napędem na wszystkie koła, o zużyciu energii w cyklu mieszanym 21,6 kWh/100 km i emisji CO2 0 g/km (prognozy na podstawie aktualnego stanu rozwoju).

Układ napędowy generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 765 Nm w BMW iX xDrive50 i 630 Nm w BMW iX xDrive40. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 s (BMW iX xDrive50), 6,1 s (BMW iX xDrive40). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 111,5 kWh w BMW iX xDrive50 i 76,6 kWh w BMW iX xDrive40.

W BMW iX dostępna będzie m.in. adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania, która zwiększa wydajność i umożliwia jazdę „na jednym pedale”, a także funkcja swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze. Combined Charging Unit umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW (BMW iX xDrive50) lub 150 kW (BMW iX xDrive40). Współczynnik Cx iX wynosi 0,25. Model posadowiony jest na kołach Air Performance w rozmiarach 21 i 22 cali. Masę pojazdu zredukowano dzięki aluminiowej ramie przestrzennej i karbonowej klatce.

BMW iX wyposażono m.in. w pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmujący wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala.  Eliminacja tunelu środkowego spowodowała wygospodarowanie dodatkowego miejsca na nogi, a także miejsc na schowki. Konsolę środkową zaprojektowano w stylu szlachetnego mebla.

iX posiada panel obsługi z wyczuwalnym dotykowym podziałem i aktywną czułością na dotyk, przełącznik wyboru biegów i kontroler dotykowy w imitacji szkła. Sześciokątna kierownica została zastosowana po raz pierwszy w produkcyjnym modelu BMW. Kierowca ma do dyspozycji Head-Up z bezramkowym projektorem. Do wyboru są trzy warianty wykończenia wnętrza: standardowe wyposażenie Atelier z powierzchniami Sensatec. Wariant Loft z wysokiej jakości tkaninami i mikrowłóknami oraz deską rozdzielczą z gradientowym nadrukiem kolorystycznym. Powierzchnie z naturalnej skóry występują w  wyposażeniu Suite.

i4 z wysokimi osiągami

U dealerów BMW można już też zamawiać drugi elektryczny model, czyli i4, którego produkcja w monachijskiej fabryce koncernu rozpocznie się podobnie jak iX w drugiej połowie bieżącego roku. Model zostanie wprowadzony na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 24 – 19 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20 – 16 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów. Ceny rozpoczynają się od 245 tys. zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od niemal 290 tys. zł dla BMW i4 M50.

Źródło: na podstawie BMW

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA