UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Modele elektrycznych SUV-ów BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40 trafią do sprzedaży pod koniec 2021 r. Mocniejsza wersja o mocy 500 KM ma oferować  600 km zasięgu

— Złożyliśmy obietnicę i wywiążemy się z niej: BMW iX zacznie wchodzić na rynki jeszcze pod koniec tego roku — powiedział  Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż.

BMW przykłada szczególną wagę w zakresie ochrony środowiska naturalnego w procesie produkcji aut elektrycznych jak również ogniw akumulatorowych. Kobalt i lit potrzebny do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest nabywany przez BMW koncern z kontrolowanych źródeł w Australii i Maroku i dostarczany producentom ogniw akumulatorowych. W produkcji samochodów w fabryce BMW Group w Dingolfing wykorzystuje się wyłącznie ekologiczną energię elektryczną z certyfikowanych źródeł. Ponadto od lutego 2021 r. BMW Group zaopatruje się w aluminium produkowane przy użyciu energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznych. Oszczędzająca zasoby produkcja BMW iX to również efekt szerokiego zastosowania wtórnego aluminium i tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. — Technologia napędza postęp, którego potrzebujemy, aby stawić czoło nawet największym wyzwaniom. Dotyczy to w szczególności ochrony klimatu. Jesteśmy głęboko przekonani, że naprawdę wyjątkowa mobilność musi być zrównoważona. Dla BMW Group nie ma mobilności premium bez odpowiedzialności. — podkreśla Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG.

Sportowe osiągi

Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 370 kW (500 KM) i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 240 kW (300 KM) zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6,0 s.

Silnik elektryczny, skrzynia biegów i elektronika mocy BMW iX są zintegrowane we wspólnej obudowie. BMW iX charakteryzuje się wyjątkową wydajnością. Średnie zużycie energii wg WLTP wynosi poniżej 21,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive50 i poniżej 20,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive40.

Akumulator wysokonapięciowy BMW iX jest umieszczony nisko w podłodze pojazdu i stanowi integralną część karoserii. W porównaniu z poprzednią generacją akumulatorów, grawimetryczna gęstość energii akumulatora litowo-jonowego wzrosła o 20 procent.

…i spore zasięgi

BMW iX xDrive50 otrzymał akumulator o pojemności energetycznej brutto 100 kWh, a BMW iX xDrive40  o pojemności 70 kWh. BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km. Technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut.

Ceny BMW iX nie są jeszcze znane. BMW iX xDrive40 ma mieć ponoć cenę porównywalną z modelem X5. Droższy na pewno będzie BMW iX xDrive50. Mając na uwadze obowiązujące dziś cenniki koncernu, na zakup modeli iX trzeba będzie wyłożyć prawdopodobnie od 350 tys. zł wzwyż.

W roku 2020 firma BMW Group sprzedała ponad 2,3 miliona samochodów oraz ponad 169 tysięcy motocykli na całym świecie. Dochód przed opodatkowaniem w roku finansowym 2020 wyniósł 5,2 mld euro przy obrotach wynoszących niemal 99 mld euro. BMW Group zatrudnia (stan na koniec 2020r.) ponad 120 tys. pracowników.

Źródło: BMW, własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY