UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

media.daimler.com, materiały własne

Należąca do Daimlera Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) oficjalnie zaprezentowała w Nowym Jorku model FUSO eCanter – pierwszy seryjny, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy.

Samochód trafi na rynek w USA, Europie oraz Japonii.

W ciągu dwóch kolejnych lat MFTBC planuje dostarczyć do klientów 500 sztuk eCanter. Skala produkcji zostanie zwiększona w 2o19 r.

Jak powiedział Marc Llistosella, prezydent Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation oraz  kierownik Daimler Trucks Asia:

„W czasach, gdy wszyscy mówią o napędzanych prądem ciężarówkach, jako pierwsi wprowadzamy na rynek w pełni elektryczny, seryjny samochód ciężarowy. Mając długoletnie doświadczenie w dziedzinie napędów alternatywnych, jesteśmy dumni z wejścia w nową erę”.

Pierwsi klienci, którzy skorzystają z pojazdów eCanter w Stanach Zjednoczonych, to UPS oraz organizacje non-profit z Nowego Jorku. W Japonii, 25 sztuk eCanter trafi do firmy Seven-Eleven Co., Ltd.

Elektryczna ciężarówka FUSO jest w stanie przejechać 100 km na jednym ładowaniu. Jej ładowność wynosi 3,5 tony. eCanter jest zasilany dzięki sześciu zespołom baterii litowo-jonowych, o pojemności 13.8 kWh każdy.

Jak informuje Daimler, w porównaniu z samochodami napędzanymi silnikami diesla, EV FUSO zapewnia oszczędność 1000 euro na każde przejechane 10,000 km.

Produkcja pojazdu  rozpoczęła się już w lipcu, w fabryce położonej w portugalskim Tramagal. Zakład dostarczy elektryczne ciężarówki FUSO na rynki europejskie i do USA.

Daimler poinformował ponadto, że zainwestował w izraelską spółkę StoreDot Ltd., specjalizującą się w nanotechnologii, systemach ładowania oraz materiałach magazynujących energię.

Obie firmy podejmą strategiczne partnerstwo na polu błyskawicznego ładowania baterii litowo-jonowych.

Opracowana przez StoreDot technologia FlashBattery ma pozwalać na naładowania każdego EV w podobnym czasie, jaki zajmuje napełnienie zbiornika paliwa pojazdu spalinowego. Umożliwi ponadto efektywniejsze hamowanie rekuperacyjne, przyczyniając się tym samym do zwiększenia zasięgu samochodów elektrycznych. W przyszłości technologia zostanie wykorzystana w kolejnej generacji FUSO eCanter.

W pierwszej połowie roku,  firma StoreDot zademonstrowała koncepcję pięciominutowego ładowania pojazdów elektrycznych, możliwego dzięki zastosowaniu w bateriach składników organicznych oraz nanomateriałów.

Prezentację można obejrzeć tutaj.

Jak informuje Daimler, opracowywane przez StoreDot baterie nowego rodzaju są obecnie w zaawansowanym stadium rozwoju. Zostaną wykorzystane w pojazdach elektrycznych będących aktualnie w fazie projektowania.

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY