UDOSTĘPNIJ

ID.5 GTX Volkswagena zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé koncernu jest skonstruowany na platformie podłogowej MEB i posiada napęd na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X. Model pojawi się w sprzedaży w 2022 roku.

Listwa jak plaster

ID.5 GTX to pierwszy elektryczny SUV coupé marki Volkswagen.  Dynamiczny wygląd przedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ.Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru nawet na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają linii dachu eleganckiej płynności – dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta, ale największą uwagę przyciąga świetlny pas.

Sportowy atleta

Skrót GTX reprezentuje nowy rodzaj atletyzmu sportowych aut marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję udanych modeli spod znaków GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata elektrycznej mobilności. Przy przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne – taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre osiągi, doskonałą trakcję i sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km (z akumulatorem 77 kWh, dwoma silnikami i z napędem na cztery koła).

Gdy ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, będzie drugim modelem sportowej marki GTX i kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE.

Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku, celem producenta jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.

Źródło: na podstawie Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA