UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Przewoźnik EMT Madryt zamówił w Solarisie 60 autobusów Urbino 12 electric. Zamawiający postawił na baterie High Energy i ładowanie pantografowe. Wartość umowy wyniosła ponad 30 mln EUR.

Ambitne cele

EMT Madrid założył, że osiągnie 25% elektrycznej floty do 2025 roku, a od 2023 roku po stolicy Hiszpanii nie będą kursowały autobusy wyposażone w silniki spalinowe na olej napędowy. W 2021 roku Solaris na drodze przetargu zdobył zamówienie na 250 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Tym razem aglomeracja zdecydowała się na bezemisyjną inwestycję w postaci zakupu 60 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Wartość umowy wyniosła ponad 30 mln EUR (niemal 140 mln PLN).

Elektromobilność, to przyszłość

Nasza firma od wielu lat promuje zrównoważony transport publiczny, szczególny nacisk stawiając na rozwiązania bezemisyjne. Wierzymy, że elektromobilność to przyszłość i gwarancja czystych, przyjaznych dla mieszkańców, bezpiecznych miast. Niezwykle cieszę się, że kierunek, jaki obrał Madryt, jest zbieżny z naszą wizją. Urbino 12 electric to niezawodne, sprawdzone, a przede wszystkim w pełni bezemisyjne pojazdy. Nie bez przyczyny ten model zrobił największą karierę spośród naszego elektrycznego portfolio – powiedział m.in. Javier Calleja, Prezes Zarządu firmy Solaris.

400 kWh pojemności

Elektryczne Solarisy, na które zdecydował się madrycki przewoźnik, będą czerpać energię z nowoczesnych baterii o pojemności ponad 400 kWh, która zapewni metropolii odpowiedni zasięg i operacyjność autobusów. Szybkie uzupełnianie energii w bateriach będzie odbywać się poprzez tzw. „odwrócony” pantograf lub poprzez standardowe złącze kablowe typu plug-in. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał silnik centralny o mocy 180 kW.

MirrorEye zmniejszy szerokość

12-metrowe Solarisy zabiorą na pokład ponad 80 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Wydajna klimatyzacja, przyłącza USB i nowoczesny system informacji pasażerskiej zapewnia pasażerom komfort jazdy. Przewoźnik EMT postawił także na bezpieczeństwo i wygodę kierowców. Kabina kierowcy została zaprojektowana w typie zamkniętym, z wysokimi szybami, co zagwarantuje kierowcy spokojną pracę, izolację i bezpieczną jazdę. Większą widoczność zapewniają  kamery zamiast lusterek bocznych, przekazujące obraz na ekrany wewnątrz pojazdu. Nowatorska konstrukcja urządzenia MirrorEye pozwala zmniejszyć szerokość pojazdu, co będzie miało znaczenie w ruchliwej przestrzeni miejskiej Madrytu.

10 lat współpracy

Solaris, którego właścicielem od 2018 roku jest hiszpańska grupa Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), obecny jest w Hiszpanii już ponad 10 lat. Po ulicach hiszpańskich miast jeździ już prawie 450 autobusów marki Solaris. Trzy czwarte z nich to pojazdy z napędami nisko- i zeroemisyjnymi. Solaris jest europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów przyjaznych dla środowiska, i obecnie największym producentem autobusów elektrycznych i wodorowych w Europie.

Źródło: na podstawie Solaris Bus & Coach, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA