UDOSTĘPNIJ

Podczas Międzynarodowych Targów IAA Mobility 2021 w Monachium odbędzie się światowa premiera Mobilize Limo. Ten w 100% elektryczny hatchback przeznaczony będzie na rynek indywidualnego przewozu osób, głównie taksówek i najmu samochodów z kierowcą. Auto zostanie wprowadzone do oferty w drugiej połowie 2022 roku.  40 egzemplarzy Mobilize Limo trafi jeszcze we wrześniu do eksploatacji w celu przetestowania usług.

Wykorzystana wiedza Renault

4-drzwiowy hatchback o długości 4,67 m został zaprojektowany przez spółkę joint venture utworzoną w 2018 roku przez Renault Group i Jiangling Motors Group Co, Ltd (JMCG). W projekcie wykorzystano ponad dziesięcioletnią wiedzę i doświadczenie Renault Group i jej sieci w zakresie elektromobilności, dotyczące zarówno pojazdów elektrycznych, jak i związanych z nimi usług.

Światowa premiera modelu odbędzie się 8 września br. podczas targów IAA Mobility 2021 w Monachium na stoisku Renault, po czym flota 40 Mobilize Limo zostanie przekazana do eksploatacji w celu przetestowania usług, które będą wprowadzone w Europie w drugim półroczu 2022.

– Limo – pierwszy model Mobilize – stanowi odpowiedź naszej nowej marki na zmiany zachodzące na rynku przewozu osób. Oferta, która łączy pojazd i związane z nim usługi, jest doskonałą ilustracją umiejętności odpowiadania na nowe potrzeby użytkowników. Jest również świadectwem wyjątkowego know-how i doświadczenia Renault Group….. – powiedział m.in. Clotilde Delbos, dyrektor generalna Mobilize.

Dedykowany dla „ride-hailing”

W Europie rynek usług typu „ride-hailing” (taksówki i samochody z kierowcą) intensywnie się rozwija. Do 2030 roku jego szacunkowa wartość powinna wzrosnąć z obecnych 28 do około 50 mld euro. Jest to również rynek, który będzie się szybko i masowo elektryfikował. Elektryczne modele samochodów staną się niezbędne do wjazdu do stref ograniczonego ruchu w centrach miast, a zwłaszcza coraz liczniejszych w całej Europie stref niskiej emisji (LEZ). Należy pamiętać, że kierowcy poruszają się głównie po mieście i jego okolicach. Przykładowo na 47 500 samochodów do wynajęcia z kierowcą na terenie Francji aż 70% znajduje się w regionie Ile-de-France.

Mobilize Limo jak podkreśla firma stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby kierowców dotyczące pojazdów zeroemisyjnych, które byłyby jednocześnie prestiżowe, przestronne, komfortowe i ekonomiczne. Z zasięgiem ok. 450 km (aktualnie w trakcie homologacji WLTP) i cichą, pozbawioną wstrząsów i drgań jazdą samochód został stworzony, aby rozwiać wszelkie obawy kierowców i menedżerów flot dotyczące samochodów elektrycznych.

Mobilize Limo trafi do sprzedaży w formule łączącej samochód i związane z nim usługi, skierowanej do różnego rodzaju kierowców: taksówkarzy, firm oferujących wynajem samochodu z kierowcą i inne usługi przewozu osób (transport medyczny, współużytkowanie itd.). Dzięki ofercie Mobilize wszyscy biznesowi użytkownicy będą mogli skorzystać z pełnego pakietu usług dostosowanego do ich potrzeb, niezależnie od tego, czy prowadzą działalność na cały etat, na pół etatu czy dorywczo. Usługi będą również dostępne dla innych elektrycznych modeli Renault Group.

– …samochód doskonale nadaje się do jazdy po mieście, gdzie dominują usługi przewozu osób. Ale niezależnie od miejsca użytkowania, zasięg ok. 450 km zapewnia kierowcom od jednego do dwóch pełnych dni pracy bez doładowywania akumulatorów. ….Limo stanowi dowód umiejętności Mobilize odpowiadania na potrzeby zarówno użytkowników biznesowych, jak i indywidualnych – stwierdził m.in. Gilles Normand, dyrektor pionu samochodów Mobilize.

Dzięki dużemu, wynoszącemu 2,75 m rozstawowi osi Mobilize Limo oferuje dużo miejsca pasażerom na tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika Mobilize Limo wynosi 411 litrów. Dzięki znacznej długości przestrzeni ładunkowej jest praktyczny przy załadunku dużych walizek. Pod podłogą bagażnika zamontowane jest dojazdowe koło zapasowe. Auto jest napędzane wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy 110 kW (150 KM) i dysponuje natychmiast dostępnym momentem obrotowym 220 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 140 km/h. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Może także wybrać jeden z trzech poziomów siły hamowania z odzyskiwaniem energii, które może ustawić w menu samochodu. Limo jest zwrotny w mieście dzięki średnicy zawracania wynoszącej 11,2 m. Jest także wyposażony w system generowania dźwięków VSP (vehicle sound pedestrian), który sygnalizuje jego zbliżanie się pieszym i innym pojazdom w mieście. Od momentu włączenia trybu Drive system pozostaje stale aktywny do prędkości 30 km/h.

Kompatybilne ładowanie

Mobilize Limo ma chłodzony cieczą akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh. Umożliwia pokonanie w cyklu WLTP (w trakcie homologacji) dystansu ok. 450 km bez ładowania. Jest to zasięg wystarczający na więcej niż jeden intensywny dzień pracy, biorąc pod uwagę średnie przebiegi dzienne profesjonalnych użytkowników (250 km/dzień). Mobilize Limo jest kompatybilny ze wszystkimi najbardziej rozpowszechnionymi typami terminali ładowania AC i DC, co oznacza, że może być ładowany ze wszystkich publicznych stacji ładowania i domowych urządzeń typu Wallbox. Można go również doładowywać ze zwykłych gniazdek domowych. W trybie szybkiego ładowania możliwe jest odzyskanie 250 km zasięgu w ciągu zaledwie 40 minut.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA