UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Tesla China poinformowała, że od stycznia do sierpnia tego roku wyeksportowała 97 496 pojazdów do ponad 10 krajów i regionów. Elektryki kalifornijskiego producenta dodarły m. in. do klientów w Europie, Stanach Zjednoczonych, Australii, Japonii, Korei Południowej i Singapurze.

Tesla nie publikuje miesięcznych danych dotyczących dostaw, tak jak robią to inne chińskie firmy produkujące samochody elektryczne. Źródłem bardziej szczegółowych danych o sprzedaży w Chinach jest więc China Passenger Car Association (CPCA, Chińskie Stowarzyszenie Samochodów Osobowych).

Rynek bierze wszystko

CPCA opublikowała dane eksportowe Tesli China od kwietnia tego roku, pokazując, że skumulowany eksport firmy od kwietnia do sierpnia wyniósł 86 444. Gdyby przeanalizować liczby łatwo więc wywnioskować, że zarówno sprzedaż jak i eksport Tesli rośnie z każdym miesiącem. Wystarczy zwrócić uwagę na liczby z sierpnia. W ubiegłym miesiącu amerykański koncern pobił swój rekord osiągając sprzedaż na poziomie 44 264 sztuk. Przy czym eksport w sierpniu osiągnął 31 379 sztuk. Według Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA), sierpniowa sprzedaż Tesli w Chinach wyniosła więc 12 885 sztuk.

Osiem lat ekspansji

Ten poziom amerykański koncern osiągnął w osiem lat. Początki Tesli w Chinach sięgają 2013 roku. Tesla otworzyła wtedy swoje pierwsze centrum w Chinach w Pekinie, rozpoczynając swoją obecność wejście na rynku. W 2019 roku oficjalnie rozpoczęła się budowa zakładu, który został oddany do eksploatacji pod koniec roku. W styczniu 2020 r. wyprodukowana w Chinach Tesla Model 3 dotarła do pierwszych klientów. Od tego roku Tesla Shanghai Gigafactory przekształciła się w centrum eksportowe firmy.

Dostawcy lokalni preferowani

Co istotne chiński zakład opiera swoją produkcję na miejscowych dostawcach. Do końca 2020 r. 86 procent części Gigafactory Tesli w Szanghaju było dostarczanych przez lokalnych dostawców. Natomiast do końca 2021 roku Gigafabryka Tesli w Szanghaju będzie miała około 90 procent swoich części dostarczanych przez lokalnych dostawców.

Największe azjatyckie centrum

O koncentracji na rynku w Chinach świadczy także fakt, że na początku września Tesla ​​otworzyła nowe centrum dostaw w Pekinie o powierzchni 11 800 metrów kwadratowych. Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zaznaczyli, że ​ centrum jest największym w Azji (ma aż 101 dedykowanych powierzchni dostaw) i będzie służyć jako ważny punkt dystrybucji produktów Tesli oraz miejsce spotkań klientów w Chinach i całej Azji.

Tesla będzie nadal pogłębiać swoje zaangażowanie w nowy sektor energetyczny i pomagać Chinom w jak najszybszym osiągnięciu szczytu emisji i neutralności węglowej – powiedziała podczas ceremonii otwarcia centrum wiceprezes Tesli Grace Tao.

Gigantyczny rynek

Trudno się dziwić, ze Tesla mocno koncentruje się na rynku chińskim (największym i najbardziej chłonnym na świecie). Sprzedaż nowych pojazdów EV w Chinach wyniosła w 2020 roku blisko 1,37 miliona sztuk. Tym samym Chiny szósty rok z rzędu zajęły pierwsze miejsce na świecie pod tym względem. W minionym roku światowa sprzedaż elektryków osiągnęła 3,07 mln sztuk.

Z mikronową dokładnością

Należy jednak pamiętać, że kalifornijski potentat równocześnie rozwija swoją produkcje (fabryki, sprzedaż) zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie. Giga Berlin ma być „najdoskonalszą fabryką w historii”. – Tesla będzie wykorzystywać „mikrony, a nie milimetry” jako wytyczne do produkcji Modelu Y, dążąc do uczynienia nowej generacji pojazdu jak najbardziej precyzyjnym – powiedział w maju dyrektor generalny firmy Elon Musk.

Giga Press w Teksasie

Natomiast w fabryce w  Teksasie w zakładzie Tesla Giga Texas, firma testuje Giga Press, masywną maszynę odlewniczą, która buduje jednoczęściowy odlew tylnego podwozia Modelu Y. Zastosowanie tej maszyny nie tylko pomoże w wydajności produkcji, ale także w zwiększaniu sztywności i jakości produktu. Zarówno w Teksasie jak i w Berlinie produkowany będzie model Y. Ma on być wyposażony w pierwszą rodzimą baterią wyprodukowaną przez Teslę 4680.

Źródło: na podstawie cnevpost, własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY