UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Ekoenergetyka-Polska przeprowadziła testy ultraszybkich stacji ładowania autobusów elektrycznych, które zostały dostarczone przez spółkę do Poznania.

Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę z poznańskim MPK w zeszłym roku. Kontrakt zakłada, że w stolicy Wielkopolski elektryczne autobusy będzie zasilać 16 stacji ładowania o łącznej mocy ponad 2,2 MW. Infrastruktura pojawi się w trzech lokalizacjach. Na dworcu autobusowym Jana III Sobieskiego będą to dwie dwustanowiskowe stacje ładowania pantografowego o mocy 540 kW każda. Kolejne miejsce to dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW. Trzecią lokalizacją jest zajezdnia na ul. Warszawskiej i tam pojawią się dwustanowiskowe stacjonarne, zajezdniowe stacje ładowania o mocy 80 kW oraz trzy mobilne o mocy 40 kW.

Ekonergetyka-Polska poinformowała, że ukończyła już pierwsze testy infrastruktury, która została zainstalowana przy dworcu autobusowym Sobieskiego. Spółka uruchamia tam ładowarki o mocy 540 kW, ze stacjami dokującymi EC Engineering. Podczas przeprowadzonych prób elektryczny autobus Solarisa ładował się z mocą 533 kW i natężeniem 790A. Ekoenergetyka-Polska ujawniła, że cały proces przebiegł w pełni prawidłowo, a wdrożona stacja jest najszybszą ładowarką na świecie.

Do tej pory spółka z Zielonej Góry dostarczyła ponad 500 stacji ładowania do 55 miast w 11 krajach o łącznej mocy prawie 45 000 kW. Infrastruktura polskiego producenta zasila pojazdy elektryczne m.in. w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapurze i w Niemczech. Każdego dnia zainstalowane stacje w trakcie ponad 1100 sesji ładowania dostarczają do baterii pojazdów ponad 30 000 kWh energii elektrycznej.

 

ekoenergetyka.com.pl, materiały własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA