UDOSTĘPNIJ

Porsche i Siemens wraz z międzynarodowymi firmami rozpoczęły budowę zakładu przemysłowego do produkcji paliwa prawie neutralnego pod względem emisji CO₂ (eFuel). Zakład zlokalizowany w Punta Arenas w chilijskiej Patagonii ma wyprodukować około 130 000 litrów eFuel w 2022 roku. Pojemność zostanie następnie zwiększona w dwóch etapach do około 55 milionów litrów do 2024 roku i do około 550 milionów litrów do 2026 roku. Niezbędne pozwolenia środowiskowe zostały już uzyskane przez chilijską firmę projektową Highly Innovative Fuels (HIF). Siemens Energy rozpoczął już również prace przygotowawcze do kolejnej dużej fazy komercyjnej projektu.

Cieszę się, że robimy postępy w tym międzynarodowym projekcie latarni morskiej dla gospodarki wodorowej wraz z silnymi międzynarodowymi partnerami z biznesu i polityki. Wprowadzamy nasze technologie Power-to-X na rynek globalny. Wspólnie opracowujemy i realizujemy pierwszy na świecie zintegrowany i komercyjny zakład produkcji syntetycznych, neutralnych dla klimatu paliw. W południowym Chile realizujemy jeden z najbardziej ekscytujących projektów branży energetycznej na przyszłość i napędzamy dekarbonizację sektora mobilności. Oznacza to, że wdajemy ważny i szybko skuteczny wkład w redukcję emisji CO₂ w sektorze ruchu i transportu – powiedział m.in. Armin Schnettler, EVP ds. New Energy Business w Siemens Energy. Porsche zainicjował projekt demonstracyjny i będzie używał eFuel we własnych pojazdach z silnikami spalinowymi.

Pionierski duch

Porsche zostało założone z pionierskim duchem. To nas napędza, rozwijamy się dzięki innowacjom. Postrzegamy siebie również jako pionierów, jeśli chodzi o paliwa odnawialne i chcemy napędzać rozwój. Wpisuje się to w naszą jasną ogólną strategię zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że Porsche jako całość może być neutralne pod względem emisji CO₂ netto już w 2030 roku. Przyczyniają się do tego paliwa produkowane z energii odnawialnej. Nasza ikona, 911, jest szczególnie odpowiednia do korzystania z eFuels. Ale tak samo jest z naszymi uwielbianymi pojazdami historycznymi, ponieważ około 70 procent wszystkich Porsche, jakie kiedykolwiek zbudowano, jest nadal na drogach. Nasze testy z paliwami odnawialnymi przebiegają bardzo pomyślnie. Paliwa e-paliwowe umożliwią zmniejszenie emisji CO₂ z paliw kopalnych w silnikach spalinowych nawet o 90 procent. Między innymi od 2022 roku będziemy używać pierwszego paliwa z Chile w naszych samochodach wyścigowych Porsche Mobil 1 Supercup – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju.

Wodorowe ambicje Chile

Chile wyznaczyło sobie ambitne cele w ramach Narodowej Strategii Zielonego Wodoru.
Planuje moc elektrolizy na 5 gigawatów (GW) do 2025 r., A do 2030 r. wzrośnie do 25 GW. Celem jest produkcja najtańszego wodoru na świecie i przekształcenie kraju w wiodącego eksportera zielonego wodoru i jego pochodnych. Projekt Haru Oni wykorzystuje idealne warunki klimatyczne dla energii wiatrowej w prowincji Magallanes w południowym Chile do produkcji praktycznie neutralnego pod względem emisji CO₂ paliwa przy użyciu taniej zielonej energii wiatrowej. W pierwszym etapie elektrolizy dzielą wodę na tlen i zielony wodór za pomocą energii wiatrowej. CO₂ jest następnie filtrowany z powietrza i łączony z zielonym wodorem w celu wytworzenia syntetycznego metanolu, który z kolei jest przekształcany w eFuel. Zakład pilotażowy ma rozpocząć produkcję w połowie 2022 roku. Oprócz Siemens Energy, Porsche i HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco i ENAP uczestniczą w projekcie Haru Oni.

Dochodowy producent

Porsche AG , z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen, jest jednym z najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie. W 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie ponad 270 000 pojazdów modeli 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Cayenne, Macan, Panamera i Taycan. Tym samym zysk operacyjny producenta samochodów sportowych wyniósł 4,2 mld euro, co oznacza wzrost o trzy procent. Porsche posiada zakłady w Stuttgarcie i Lipsku oraz centrum rozwoju w Weissach. Producent samochodów sportowych zatrudnia 36 000 osób. Firma do 2030 r. firma planuje mieć neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla ślad węglowy w całym łańcuchu wartości dodanej i cyklu życia sprzedawanych nowych pojazdów.

Źródło: na podstawie Porsche

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA