UDOSTĘPNIJ

E.ON i Volkswagen Group Components przedstawiły w Essen prototyp przenośnej, ultraszybkiej stacji ładowania. Urządzenie zostało wyposażone w zestaw akumulatorów. W konsekwencji, stacja nie wymaga przyłącza do sieci i będzie ją można montować niemal wszędzie i znacznie niższym kosztem niż ładowarki tradycyjne.

E.ON informuje, że odnotował duże zainteresowanie tym rozwiązaniem przede wszystkim ze strony zarządów miast i gmin, a także operatorów stacji benzynowych i miejsc obsługi podróżnych przy autostradach. Oferta jest ponadto skierowana do właścicieli parkingów przy sklepach czy firm logistycznych, np. kurierskich.

Instalacja stacji ładowania przebiega według zasady Plug&Play – ładowarkę należy ustawić, podłączyć i skonfigurować online. Urządzenie może uzupełniać energię jednocześnie w dwóch samochodach z mocą 150 kW. Akumulator zabudowany wewnątrz stacji jest stale zasilany z tradycyjnego gniazda prądem o natężeniu od 16 do 63 amperów. Użytkując urządzenia E.ON  zamierza wykorzystywać wyłącznie energią pochodzący ze źródeł odnawialnych. Aktualizacja, zdalne serwisowanie oraz rozliczanie kosztów następować będą za pośrednictwem centralnej platformy koncernu.

Prezes Zarządu Volkswagen Group Components, Thomas Schmall, powiedział:
„Skonstruowana przez nas stacja szybkiego ładowania to ważny element przyczyniający się do popularyzacji samochodów elektrycznych. Dzięki szybkiej i łatwej instalacji to innowacyjne urządzenie spełnia potrzeby klientów. E.ON jest dla nas ważnym partnerem, dzięki któremu szybka stacja ładowania może być użytkowana stosownie do potrzeb”.

Członek Zarządu firmy E.ON, Karsten Wildberger, stwierdził:
„E.ON już od lat działa na płaszczyźnie elektromobilności i w wielu krajach Europy zbudował przy autostradach własne stacje szybkiego ładowania. Od początku staraliśmy się rozwiązywać problemy naszych klientów, a dzisiaj razem z Volkswagen Group Components podejmujemy kolejny krok ku przyszłości. Dzięki połączeniu wysiłków zaoferujemy naszym klientom stacje ładowania akumulatorów, które są znacznie szybsze, łatwiejsze w instalacji i tańsze niż rozwiązania tradycyjne”.

Volkswagen Group Components w 2020 r. rozpocznie produkcję seryjną przenośnej stacji. Z kolei w drugiej połowie roku E.ON zamierza przeprowadzić intensywne testy urządzenia na sześciu stacjach benzynowych przy autostradach, a następnie pod nazwą E.ON Drive Booster wprowadzi ładowarkę na rynek niemiecki.

 

vw-group.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA