UDOSTĘPNIJ

Unicon, największy producent i dostawca betonu towarowego w Danii, zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe, które będą jeździć po duńskich drogach. Dostawy 11 samochodów ciężarowych Volvo FM Electric rozpoczną się pod koniec 2022 roku. Unicon i Volvo Trucks uzgodniły długoterminową współpracę, której celem jest opracowanie i wdrożenie kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla branży betonowej.

Nowa generacja betonomieszarek

Po pozytywnych testach Volvo FE Electric, Unicon robi kolejny duży krok w kierunku dystrybucji bezemisyjnej, wprowadzając nową generację elektrycznych betonomieszarek o większym zasięgu i ładowności. W związku z tym, firma zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na 11 podwozi Volvo FM Electric, które zostaną zabudowane betonomieszarkami i będą eksploatowane w Danii. Ponadto, Unicon i Volvo Trucks nawiązały długoterminową współpracę w celu wdrożenia i optymalizacji rozwiązań elektrycznych dla przemysłu betonowego. Współpraca ta ma na celu umożliwienie firmie Unicon wprowadzenie do eksploatacji elektrycznych betonomieszarek, które odpowiedzą wszystkim potrzebom związanym z wydajną i zrównoważoną dystrybucją betonu towarowego.

Emisyjne cele

Dzięki temu dużemu zamówieniu i ambitnej umowie o współpracy, wprowadzamy konkretne działania w ramach realizacji naszych celów w zakresie emisji CO2 dla naszej dystrybucji. To wyraźnie podkreśla naszą rolę jako lidera branży budowlanej zarówno w Danii, jak i na całym świecie. Bardzo cieszymy się na współpracę z Volvo Trucks, która daje nam wyjątkowe możliwości wspólnego opracowywania odpowiednich, kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla naszej dystrybucji – powiedział Christian Elleby, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zaopatrzenia w firmie Unicon.

Duże wyzwanie

Pojazdy dla przemysłu betonowego należą do najtrudniejszych do zelektryfikowania.

Dzięki tej umowie podejmujemy ważne kroki w rozszerzaniu bezemisyjnych rozwiązań dystrybucyjnych na branżę betonową, w której elektryfikacja ciężkich pojazdów była bardzo trudnym wyzwaniem ze względu na duże obciążenia i wymagania związane z ciągłym mieszaniem betonu. Cieszymy się, że Unicon jest naszym partnerem strategicznym w tym projekcie i oczekujemy, że współpraca ta przyniesie wiele rozwiązań i korzyści dla całej branży – powiedział Peter Ericson, dyrektor zarządzający Volvo Trucks w Danii.

Kamień milowy

Unicon (firma jest własnością włoskiego Cementir Holding) uważa, że elektryczne betonomieszarki są najbardziej oczywistą technologią dla osiągnięcia ambitnych celów zrównoważonego rozwoju. Dotyczy to zarówno wspierania bezemisyjnej dystrybucji betonu towarowego, jak i tworzenia lepszego, bezpieczniejszego środowiska pracy na budowach.

Dzięki nowym elektrycznym betonomieszarkom jesteśmy gotowi wspierać projekty dotyczące bezemisyjnych placów budowy w Danii (m.in. w Kopenhadze), jak również odpowiadać na wymagania coraz większej liczby wykonawców i przedsiębiorstw budowlanych – dodał Christian Elleby.

Cementowy potentat

Unicon jest najstarszym i największym duńskim producentem i dostawcą betonu towarowego, posiadającym 35 fabryk i zatrudniającym ponad 400 pracowników na terenie całego kraju. Produkuje około 1 miliona metrów sześciennych betonu rocznie i posiada własną flotę 195 samochodów ciężarowych. Unicon określił cel zmniejszenia emisji CO2 ze swojej floty o 30 procent w 2025 roku w porównaniu z rokiem 2019. Jednocześnie, firma ma jasną strategię, aby w 2035 roku jej flota betonomieszarek była bezemisyjna.

Sześć e-ciężarówek w ofercie

Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych. Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku. Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku. Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2021 r.

Źródło: na podstawie Volvo Trucks

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA