Citroën poinformował, że właśnie otworzył zamówienia na model ë-Berlingo Van. Cena modelu zaczyna się od 113 000 zł netto. Auto o mocy 100 kW i zasięgu do 275 km jest dostępne w dwóch rozmiarach: M (4,40 m) i XL (4,75 m) oraz pięciu wersjach nadwozia, w tym w wersji z przedłużoną kabiną nadwozia XL.
ë-Berlingo Van ma zasięg na jednym ładowaniu do 275 km oraz silnik elektryczny rozwijający moc 136 KM/100 kW. Wersja elektryczna zachowała wszystkie zalety, z których znany jest model Berlingo Van. Oferuje więc pojemność ładunkową do 4,4 m³, długość przestrzeni ładunkowej do 3,44 m oraz możliwość różnych konfiguracji wnętrza kabiny Extenso. Wyświetlacz head-up oraz nowy 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości mają za zadanie zwiększyć komfort użytkowania auta.
W dwóch rozmiarach
Elektryczny Van jest adresowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, firm dostawczych oraz osób prowadzących działalność rzemieślniczą lub handlową, które przemieszczają się samochodem głównie na krótkich dystansach i muszą dotrzeć ze swoim ładunkiem również do stref objętych ograniczeniami ruchu.
ë-Berlingo Van, którego cena zaczyna się od 113 000 zł netto, jest dostępny w dwóch rozmiarach: M (4,40 m) i XL (4,75 m) oraz pięciu wersjach nadwozia, w tym w wersji z przedłużoną kabiną w rozmiarze nadwozia XL.
Samochód został wyposażony w akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniają zasięg do 275 km, gwarantujący niczym niezakłócony, spokojny dzień pracy. Umieszczone pod podłogą akumulatory nie wpływają na ograniczenie pojemności ładunkowej (która wynosi do 4,4 m³) ani długości przestrzeni ładunkowej, która umożliwia przewóz przedmiotów o długości do 3,09 m w wersji M i do 3,44 m w wersji XL. Ładowność do 800 kg oraz dopuszczalna masa przyczepy do 750 kg to parametry wspólne dla wszystkich wersji.
Dla małych i średnich
Użytkownicy biznesowi, do których adresowane jest auto to zazwyczaj małe i średnie floty. 41% z nich to handlowcy lub firmy z sektora budowlanego lub dostawczego, często prowadzące działalność na terenie aglomeracji miejskich. I chociaż 58% użytkowników z grupy docelowej rzadko korzysta z dróg szybkiego ruchu i średnio pokonuje 72 km dziennie, nadal potrzebują oni wszechstronnego środka transportu, który bezproblemowo pozwoli im pokonać dziennie dystans 250 km (maksymalny zasięg) bez konieczności doładowania. 88% przemieszcza się samochodem wyłącznie w bliskiej okolicy, a konieczność doładowania pojazdu w ciągu dnia szacuje się na 1,6% wszystkich podróży.
Po nocy pełny zasięg
ë-Berlingo wystarczy 30 minut, aby naładować akumulator do 80% pojemności korzystając z publicznej stacji ładowania. Dzięki gniazdku domowemu typu GreenUp, auto jak twierdzi producent będzie jedynym samochodem w swoim segmencie, który potrzebuje zaledwie jednej nocy na naładowanie akumulatora od 0 do 100% i odzyskanie pełnego zasięgu.
Źródło: na podstawie Citroën