UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Firma kurierska optymalizuje transport drogowy i rozszerza flotę o pojazdy niskoemisyjne. Wprowadzone właśnie do eksploatacji dwa samochody ciężarowe Iveco Stralis 460 KM, zasilane paliwami metanowymi, pozwalą zmniejszyć emisję CO2 o 15%. Pojazdy mają zasięg do 1600 km i będą realizować trasy krajowe. To kolejny krok, który DHL Express podejmuje w celu realizacji zrównoważonego transportu i zwiększenia wydajności sieci.

Na trasach krajowych

DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, inwestuje we flotę pojazdów zasilanych ciekłym gazem ziemnym (LNG). Samochody ciężarowe będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław, realizując transport przesyłek między jednostkami przeładunkowymi DHL Express. Za dostawę pojazdów odpowiada jedna ze spółek Grupy DPDHL, DHL Fracht.

Nie ustajemy w dalszym rozwoju i doskonaleniu naszych procesów logistycznych. Rozszerzenie floty o pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi to kontynuacja działań DHL Express w celu optymalizacji transportu w ramach naszej sieci. To też kolejny krok do realizacji naszej strategii GoGreen, która zakłada neutralizację do zera emisji CO2 do 2050 roku. Wdrożenie nowego typu pojazdów to również zapewnienie najwyższej jakości usług naszym Klientom – powiedziała Agnieszka Łukawczyk, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Polska.

Mniej dwutlenku węgla

Firma zdecydowała się na pojazdy ciężarowe IVECO Stralis 460 KM zasilane LNG, które znajdują szerokie zastosowanie w przewozach na dłuższych trasach krajowych i międzynarodowych. Ich zasięg wynosi 1 600 km. Jednocześnie DHL Express kontynuuje proces wymiany floty na wariant niskoemisyjny. Wybrane samochody ciężarowe, zasilane paliwami metanowymi, zastąpiły ciężarówki wykorzystujące olej napędowy i tym samym pozwoliły już zmniejszyć emisję CO2 o 15%. Zastosowane układy zasilania silników LNG sprzyjają znacznemu ograniczaniu szkodliwych składników spalin emisji – cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) – w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny, zgodny z aktualną normą Euro 6.

Wybraliśmy pojazdy LNG ze względu na ich duże możliwości. Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych DIESEL – dodał Mirosław Koszela, Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska.

Elektryki na horyzoncie

Firma planuje wykorzystanie kolejnych pojazdów LNG do obsługi tras między hubami przeładunkowymi. Trwają prace, aby do floty samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi dołączyły również ciężarówki elektryczne.

Firma poinformowała wcześniej, że w ramach dekarbonizacji do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich będzie elektrycznych. Do końca tego roku na polskie drogi wyjedzie 13 e-vanów. Wymiana floty związana jest z inicjatywą GoGreen, w ramach której grupa DP DHL do 2050 roku planuje zredukować emisję CO2 do zera.

DHL jest globalną marką w branży kurierskiej i częścią Grupy Deutsche Post DHL.

Źródło: na podstawie DHL, własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA