UDOSTĘPNIJ

Będąca współwłasnością Daimlera spółka Shenzhen Denza New Energy Automotive zaprezentowała nową wersję w pełni elektrycznego modelu Denza EV. Pojazd został zaprojektowany w Chinach i jest przeznaczony na lokalny rynek.

Denza 500 łączy architekturę i technologie z zakresu bezpieczeństwa Daimlera, jak również systemy bateryjne, które dostarczył BYD. W porównaniu do poprzednich odmian, nowy model dysponuje niższą masą własną i pojemniejszymi akumulatorami. Przekłada się to na wzrost zasięgu – teoretycznie samochód jest w stanie przejechać 500 km na jednym ładowaniu. Jak informuje Daimler, Denza 500 przeszła szereg wymagających testów: pojazd był m.in. poddawany próbom w temperaturach rzędu –40 °C.

Shenzhen Denza New Energy Automotive to joint venture założone w 2011 r. przez Daimlera oraz BYD. Udziały obu firm w spółce wynoszą po 50%. W 2017 r. Denza osiągnęła najlepsze wyniki sprzedaży w historii, odnotowując wzrost o 85% w porównaniu do roku 2016.

Firma dostarcza pojazdy m.in. dla podmiotów świadczących usługi jazdy współdzielonej. Jej pierwszy model – Denza EV – został zaprezentowany w 2014 r. Bazę dla pojazdu stanowił BYD Denza, który został z kolei oparty na elektrycznej odmianie Mercedesa Klasy B. Denza 500 stanowi rozwinięcie pierwotnego modelu.

Oprócz BYD, Daimler współpracuje w Państwie Środka w dziedzinie samochodów elektrycznych m.in. z BAIC.

Pod koniec lutego ujawniono, że Li Shufu, prezes i założyciel chińskiego koncern Geely Holding Group, został największym akcjonariuszem Daimlera, nabywając 9,69% udziałów w spółce ze Stuttgartu.

 

media.daimler.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA