UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Daimler ogłosił, że uruchamia globalny projekt „eTruck Charging Initiative” na rzecz budowy infrastruktury ładowania dla całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych.

Inicjatywa ma łączyć klientów korzystających z EV, operatorów sieci energetycznych, dostawców energii, producentów ładowarek i dostawców oprogramowania. Ścisła wymiana informacji pomiędzy zainteresowanymi podmiotami ma na celu przyspieszenie długotrwałych i złożonych procesów planowania oraz wnioskowania o przyłącza sieciowe. Ponadto uczestnicy projektu zajmują się takimi aspektami jak optymalizacja zarządzania obciążeniem sieci elektrycznej oraz zrównoważone dostawy energii elektryczne.

Obecnie działania w ramach  „eTruck Charging Initiative” koncentrują się na Stanach Zjednoczonych i Europie. Następnym rynkiem będzie Japonia. Pierwsze wspólne projekty pilotażowe, obejmujące instalację infrastruktury ładowania w bazach samochodów ciężarowych, już wdrożono, kolejne znajdują się w fazie przygotowania.

Gesa Reimelt, kierująca E-Mobility Group Daimler Trucks & Buses, powiedziała:
„Podejmujemy intensywne działania, aby przyspieszyć proces transformacji w kierunku drogowego transportu towarowego realizowanego przez pojazdy z elektrycznym napędem akumulatorowym ‒ również wykraczając poza nasze elektryczne ciężarówki i usługi doradcze. W tym celu, wraz ze wszystkimi zaangażowanymi stronami, wytyczamy kierunek rozwoju niezbędnej infrastruktury. Dzięki intensywnemu dialogowi z klientami, gromadzimy obszerną wiedzę fachową na temat wszelkich aspektów zapotrzebowania na energię elektryczną i wymogów infrastrukturalnych flot. W pierwszym kroku ustalamy, jakie zasilanie elektryczne jest dostępne w bazie klienta i jakie procesy operacyjne mają wpływ na ładowanie elektryczne. W ramach naszej nowo uruchomionej inicjatywy eTruck Charging Initiative wspólnie przekładamy te ustalenia na odpowiednią ofertę. Obejmuje ona przykładowo wsparcie dla klientów z segmentu samochodów ciężarowych przy wyborze dostawcy energii i oferenta terminali ładujących oraz dostarczenie odpowiedniego oprogramowania obsługującego ładowanie”.

Jak informuje Daimler, działania w ramach inicjatywy obejmują opracowanie standardowych rozwiązań odpowiadających typowym profilom ładowania. Z rozwiązań tych mogą korzystać różni dostawcy energii, co znacznie skraca czas planowania. Ponadto ujednolicone i zoptymalizowane formularze operatorów sieci przyspieszają procedury uzyskiwania pozwoleń. Szybsze procesy obniżają koszty wszystkich uczestników. Celem inicjatywy jest także optymalne skonfigurowanie interfejsów między infrastrukturą, pojazdem i siecią, a także wdrożenie możliwości kontrolowania obciążenia sieci, a tym samym zapewnienia ‒ maksymalnie zrównoważonych ‒ dostaw energii elektrycznej. Projekt obejmuje także zagadnienia związane z zagwarantowaniem niezawodności ładowania w obszarach wiejskich i przy wysokim zapotrzebowaniu na energię elektryczną.

Daimler podkreśla, że ładowanie pojazdów elektrycznych w bazie wymaga indywidualnego dostosowania infrastruktury do potrzeb i procesów danej firmy logistycznej. Korzystanie z własnych ładowarek przynosi korzyści w zakresie całkowitych kosztów eksploatacji (TCO), ponieważ nie angażuje dodatkowego operatora. Nie jest również konieczne kompleksowe rozliczanie i uwierzytelnianie uprawnionych pojazdów, a więc można zapewnić stały dostęp do ładowania. Co więcej, koszty energii można kalkulować z wyprzedzeniem.

Daimler Trucks intensywnie inwestycje w elektromobilność. Samochód ciężarowy Mercedes-Benz eActros z napędem elektrycznym o zasięgu ok. 200 km jest intensywnie eksploatowany przez klientów w Niemczech i w Szwajcarii w ramach projektów pilotażowych. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pojazdu zaplanowano na 2021 r. Na rynku w USA trwają testy średniotonażowej ciężarówki Freightliner eM2 i ciężkiego Freightliner eCascadia. Produkcja seryjna obu modeli również ma ruszyć w 2021 r. Ponadto, koncern dostarczył do klientów w Japonii, USA i Europie ponad 150 lekkich, całkowicie elektrycznych ciężarówek FUSO eCanter, które wyprodukowano w krótkiej serii.

W 2022 r. oferta pojazdów Daimler Trucks & Buses na głównych rynkach zbytu ‒ w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii ‒ będzie obejmować samochody z elektrycznym napędem akumulatorowym. W drugiej połowie tej dekady koncern zamierza wprowadzić na rynek modele zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

 

media.daimler.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA