UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Daimler AG i BMW Group ogłosiły rozpoczęcie współpracy w zakresie jazdy autonomicznej. Przedstawiciele obu firm podpisali umowę o długofalowej, strategicznej kooperacji dotyczącej wspólnego opracowania kolejnej generacji rozwiązań technicznych dla systemów wspomagania kierowcy, zautomatyzowanej jazdy drogami szybkiego ruchu oraz autonomicznego parkowania (wszystko do poziomu 4. SAE). Ponadto planowane są dalsze rozmowy na temat rozszerzenia współpracy na wyższe poziomy automatyzacji dla obszarów zurbanizowanych i centrów miast. Projekt jest otwarty także na pozostałych producentów OEM i partnerów technologicznych, a jego wyniki – na podstawie licencji – będą udostępnianie innym podmiotom.

Kluczowym celem współpracy jest możliwie szybkie wprowadzenie na rynek technologii, która od 2024 r. ma pojawić się w samochodach osobowych. Obie firmy będą wdrażać opracowane rozwiązania w swoich seryjnych produktach w sposób niezależny od siebie. Przedsięwzięcie obejmie współpracę ponad 1200 specjalistów, często w mieszanych zespołach. Będą one działać m.in. w Centrum Technicznym Mercedes-Benz (MTC) w Sindelfingen, w Centrum Badawczo-Technicznym Daimlera w Immendingen oraz w Kampusie Jazdy Autonomicznej BMW Group w Unterschleissheim niedaleko Monachium.  Celem projektu jest m.in. opracowanie skalowalnej architektury dla systemów wspomagania kierowcy (w tym czujników), stworzenie wspólnego centrum zarządzania danymi, służącego do przechowywania, administrowania i przetwarzania informacji, a także rozwój funkcjonalności oraz oprogramowania.

Daimler AG pracuje obecnie nad technologią jazdy autonomicznej 3-5 poziomu. Koncern w dużej mierze projektuje swoje systemy samodzielnie. W 2019 r. w San José w Dolinie Krzemowej, z udziałem firmy Bosch, rozpocznie się pierwszy pilotażowy program dotyczący pojazdów autonomicznych (na poziomie 4 i 5) w środowisku miejskim. Daimler zamierza wprowadzić na rynek pojazdy na 3, 4 i 5 poziomie autonomiczności na początku przyszłej dekady. Systemy jazdy autonomicznej trafią zarówno do samochodów osobowych, jak i ciężarówek oraz autobusów koncernu.

Z kolei Grupa BMW pracuje nad technologią jazdy autonomicznej od 2006 r. Od 2017 r. prace w tym obszarze zostały skonsolidowane w ramach Kampusu Jazdy Autonomicznej w Unterschleissheim na północ od Monachium, a industrializacja rozwiązań technicznych postępuje przy wsparciu partnerów. BMW stworzyło skalowalną platformę dla pojazdów samosterujących od poziomu 2 do 4. Koncern przeprowadza  próby nowej technologii na całym świecie za pomocą ponad 70 samochodów testowych. Opracowywana obecnie generacja platformy wejdzie do produkcji seryjnej w 2021 r. wraz z BMW iNEXT na 3 poziomie autonomiczności. W samochodzie – w ramach projektów pilotażowych – dostępna będzie także automatyzacja na poziomie 4.

media.daimler.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA