UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Spółka Hubject z siedzibą w Berlinie opracowała rozwiązanie, dzięki któremu ładowanie samochodów elektrycznych jest możliwe bez konieczności używania karty lub aplikacji mobilnej. Plug&Charge pozwala na połączenie pojazdu ze stacją ładowania poprzez międzynarodowy standard ISO 15118.

Hubject zakończył pilotażowy projekt testowy systemu, realizowany wraz z Daimlerem oraz operatorem stacji ładowania ebee smart technologies. W programie wykorzystano elektryczne smarty EQ fortwo i forfour. Jak informuje Daimler, to pierwsze seryjne pojazdy, które są kompatybilne z rozwiązaniem Plug&Charge. Koncern ze Stuttgartu jest akcjonariuszem spółki Hubject od 2012 r.

Nowa technologia czyni ładowanie EV znacznie prostszym i wygodniejszym dla kierowców. Dodatkowo, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki nowoczesnym mechanizmom szyfrowania. Standard ISO 15188 pozwala na zautomatyzowaną wymianę informacji pomiędzy pojazdem a infrastrukturą w oparciu o certyfikaty cyfrowe. Po nawiązaniu połączenia samochodu ze stacją następuje przesył danych w zaszyfrowanej formie. Gdy procedura identyfikacyjna zakończy się sukcesem, ładowanie rozpoczyna się automatycznie. Dodatkowo, następuje proces płatności, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek dodatkowych czynności przez kierowcę.

Christian Hahn, dyrektor generalny Hubject, powiedział:
“Wraz z Daimlerem zbliżamy się do realizacji naszej wizji: dostępnego dla wszystkich systemu prostego pobierania płatności i ładowania pojazdów elektrycznych. Wszędzie. Ładowanie za pomocą Plug & Charge za pośrednictwem ISO 15118 stanowi nasz kolejny krok na drodze do w pełni zautomatyzowanego, przyjaznego dla użytkownika ładowania”.

Jak poinformował Daimler, pomyślne testy Plug&Charge potwierdzają, że system jest już gotowy do zastosowania na szeroką skalę.

 

media.daimler.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY