UDOSTĘPNIJ

electriccarsreport.com, materiały własne

Odpowiedzi na powyższe pytanie postarają się udzielić Green4U Technologies i Panoz, marka sygnowana nazwiskiem słynnego kierowcy i konstruktora Dana Panoza.  Owocem współpracy obu firm jest pojazd koncepcyjny nazwany Green4U Panoz Racing GT-EV. Samochód ma dysponować właściwościami jezdnymi oraz zasięgiem, które pozwolą mu na rywalizację w wyścigach długodystansowych, w tym w morderczym, dwudziestoczterogodzinnym sprawdzianie na torze w Le Mans.

Projekt jest obecnie rozwijany w centrum konstrukcyjnym Panoz w Braselton w stanie Georgia.

„Debiutujemy w Le Mans ze względu na legendę tego wyścigu, gdzie najwspanialsi, najbardziej ambitni i najwytrwalsi rywale ciągle przekraczali nowe granice motosportu” powiedział Don Panoz. „My te granice już przekroczyliśmy modelami Sparky (Panoz Q9 GTR-1 Hybrid z 1998 r.) oraz DeltaWing i przekroczymy je ponownie elektrycznym GT-EV”.

Brian Willis, szef zespołu Green4U Panoz Racing GT-EV, wymienił najważniejsze cechy, którymi będzie dysponował projektowany samochód:

  • moc od 540 do 610 KM;
  • prędkość maksymalna od 280 do 290 km/h;
  • wymienne baterie umożliwiające ich zmianę podczas postoju pojazdu w pit-stopie;
  • zasięg od 145 do 180 km w warunkach wyścigowych;
  • napęd na wszystkie koła;
  • dwa silniki elektryczne, z których jeden będzie napędzał tylne a drugi przednie koła;
  • masę własną wraz z bateriami od 1000 do 1250 kg;
  • wymiary 488 x 183 x 122 cm (długość x szerokość x wysokość);
  • zamknięte nadwozie z włókna węglowego;
  • aktywną aerodynamikę poprawiającą osiągi oraz wydłużającą zasięg;
  • system odzyskiwania energii przy hamowaniu.

„Nasz zespół jest skoncentrowany na osiągnięciu prędkości oraz zasięgu, którymi dysponują współczesne samochody sportowe” powiedział Willis. „Kluczem do sukcesu jest możliwość przejechania na jednym pakiecie baterii takiego dystansu, jaki przejeżdża samochód spalinowy lub hybrydowy na jednym baku paliwa oraz wymiana baterii w podobnym czasie, jaki zabiera zatankowanie konwencjonalnego pojazdu do pełna”.

Green4U Technologies ujawniło ponadto wizualizację  samochodów drogowych opartych na GT-EV. Pojazdy miałyby być dwuosobowe z dość oryginalnym układem siedzeń, gdzie miejsce pasażera znajduje się bezpośrednio za fotelem kierowcy.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA