UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

 

inhabitat.com, materiały własne

Eksperci grupy badawczej UBS AG przewidują, że w przyszłym roku kwoty konieczne do zakupu samochodów o napędzie elektrycznym mogą zrównać się w znacznym stopniu z kwotami zakupu samochodów o napędzie konwencjonalnym. Z analiz UBS wynika, że koszty produkcji samochodów elektrycznych okazały się generalnie niższe niż pierwotnie zakładano. Ponadto, istnieje pole dla poczynienia dalszych oszczędności w tym zakresie, które wpłyną na ceny pojazdów elektrycznych w salonach sprzedaży.

Przewidywania UBS zakładają, że ceny samochodów o napędzie elektrycznym zrównają się z cenami pojazdów o napędzie spalinowym w pierwszej kolejności na rynku europejskim.

Niższe koszty produkcji będą czynnikiem kluczowym dla zwiększenia popytu na samochody elektryczne. Do roku 2025 udział samochodów elektrycznych na rynku globalnym ulegnie zwiększeniu o połowę – sprzedaż pojazdów tego typu będzie stanowić 14% sprzedaży wszystkich samochodów ogółem.

UBS poddała szczegółowej analizie budowę Chevroleta Bolt, produkcja napędu którego okazała się tańsza aż o 4600$ na każdym egzemplarzu w stosunku do sum pierwotnie zakładanych.

Obniżenie kosztów produkcji samochodów elektrycznych i zwiększenie popytu na nie może się okazać czynnikiem przełomowym dla całego przemysłu motoryzacyjnego, w tym dla rynku części zamiennych z uwagi na fakt, iż układ napędowy samochodów elektrycznych zawiera znacznie mniejszą ilość części niż silniki spalinowe. Obroty przedsiębiorstw oferujących podzespoły przeznaczone dla samochodów elektrycznych, w szczególności akumulatory, z całą pewnością wzrosną w przeciwieństwie do obrotów przedsiębiorstw oferujących wyłącznie części zamienne dla pojazdów z napędem konwencjonalnym.

Ian Fletcher, analityk motoryzacyjny IHS Markit, podsumował ustalenia UBS w następujący sposób: „Koniec samochodów z silnikami benzynowymi i diesla nie jest kwestią najbliższego czasu, ale producenci nieustannie analizują koszty inwestycji w silniki tradycyjne i elektryczne, podobnie jak wysokość opłat związane z emisją spalin i wyciągają odpowiednie wnioski”.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY