UDOSTĘPNIJ

Citroën zaprezentował odświeżonego E-MEHARI, nawiązującego do oryginalnego, spalinowego Méhari z 1968 r. (na ostatnim zdjęciu).

Oryginalnie stylizowany, czteromiejscowy model z napędem elektrycznym, jest teraz dostępny także w wersji z twardym dachem oraz bocznymi szybami, dzięki czemu wzrasta jego uniwersalność.

Pojazd otrzymał m.in. całkowicie nowe, unowocześnione wnętrze, w tym deskę rozdzielczą z elementami w kolorze nadwozia, bardziej komfortowe fotele, centralny zamek, czy alarm ostrzegający przed zbyt niskim ciśnieniem powietrza w oponach. Ulepszono także izolację akustyczną i termiczną. Pasażerowie mają do dyspozycji system Easy Entry ułatwiający zajmowanie miejsca na tylnych fotelach.

Poprawiono także wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które obejmuje obecnie cztery poduszki powietrzne, ABS i ESC. Przy prędkościach poniżej 30 km/h uaktywnia się sygnał, który ostrzega pieszych przed nadjeżdżającym EV. W teście zderzeniowym EuroNCAP samochód otrzymał trzy gwiazdki.

E-MEHARI dysponuje całkowicie elektrycznym napędem, który generuje do 166 Nm momentu obrotowego – o 20% więcej niż poprzednio. Prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, natomiast zasięg 195 km według cyklu NEDC. Ładowanie prądem o natężeniu 16 A zabierze 10,5 godziny, zaś 10 A – 16,5 godziny.

Za produkcję samochodu odpowiada fabryka w Renens, zaś akumulatory litowo-jonowe powstają w Quimper w Bretanii w zakładzie należącym do Bolloré.

Ceny nowego E-MEHARI, przy uwzględnieniu bonusu środowiskowego w wysokości 6 000 euro, rozpoczynają się we Francji od 19 500 euro (ok. 81 000 zł) w przypadku wersji z miękkim dachem i 20 700 euro (ok. 86 000 zł) w przypadku odmiany Hard Top.

Citroën E-MEHARI zadebiutował na rynku w 2016 r.

int-media.citroen.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA