Chiński producent podzespołów motoryzacyjnych Wanxiang Group zamierza wybudować dwie fabryki produkujące baterie litowo-jonowe oraz samochody elektryczne. Łączna wartość inwestycji ma wynieść równowartość 10,2 miliardów dolarów, z czego wydatki na zakład wytwarzający akumulatory wyniosą prawie 9,9 mld dolarów. Oba obiekty powstaną w mieście Hangzhou, w prowincji Zhejiang, we wschodniej części Państwa Środka.
Fabryka baterii pokryje obszar 164 hektarów i obejmie m.in. centrum badawczo-rozwojowe, laboratorium, centrum logistyczne oraz 17 zakładów produkujących ogniwa litowo-jonowe. Docelowo, nowa placówka będzie wytwarzać baterie o łącznej pojemności 80 GWh rocznie. Dla porównania, według planów, moce produkcyjne Gigafatory Tesli do końca 2018 r osiągną poziom 35 GWh, zaś europejska fabryka Northvolt ma docelowo wytwarzać ogniwa o łącznej pojemności 32 GWh.
Spółka Wanxiang Group powstała w 1969 r. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się serwisem ciągników rolniczych na niewielką skalę. W 1984 r. rozpoczęło działalność o zasięgu międzynarodowym. Obecnie, roczne przychody koncernu wynoszą ponad 14 mld dolarów, zaś zyski prawie 1,5 mld dolarów. Spółka jest m.in. właścicielem Karma Automotive, firmy, która przejęła aktywa Fikser Automotive po bankructwie w 2014 r.
yicaiglobal.com, materiały własne