UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Podczas Consumer Electronics Show 2018, Toyota Research Institute zaprezentuje Platform 3.0 – samochód służący do testów systemów autonomicznego prowadzenia. Bazę dla nowego pojazdu stanowi hybrydowy Lexus LS 600hL

W czasie projektowania Platform 3.0 inżynierom z TRI przyświecały trzy główne cele. Zamierzali podnieść zdolności percepcyjne pojazdu na tyle, żeby stał się pod tym względem liderem wśród samochodów autonomicznych. Ponadto, chcieli zainstalować konieczne oprzyrządowanie detekcyjne w sposób, który harmonizuje się z sylwetką limuzyny Lexusa. Ich zamiarem było jednocześnie odpowiednie zaadaptowanie technologii tak, aby w przyszłości można było ją łatwo reprodukować na masową skalę.

W rezultacie, Platform 3.0 otrzymał bardzo rozbudowany zestaw czujników, w tym LIDAR firmy Luminar o zasięgu 200 m, który poprzednio był jednokierunkowy, a teraz działa w promieniu 360 stopni. Jest to możliwe dzięki czterem głowicom skanującym o wysokiej rozdzielczości, wykrywającym nawet trudne do zauważania, ciemne obiekty w otoczeniu samochodu.

LIDARy o krótszym zasięgu zostały umieszczone na każdej z czterech stron pojazdu. Ich zadaniem jest wykrywanie mniejszych obiektów w pobliżu samochodu m.in dzieci czy gruzu na drodze. Platform 3.0 jest ponadto przystosowany do zastosowania nowej technologii, gdy tylko stanie się ona dostępna.

Inżynierowie starali się, by czujniki i kamery zostały ukryte, zachowały kompaktowe rozmiary i harmonizowały się z kształtem nadwozia Lexusa LS. W tym celu zaprojektowali nowy, odporny na zmieniające się warunki pogodowe, panel dachowy, dzięki czemu udało się zminimalizować wysokość dodatkowego oprzyrządowania.

Zmniejszeniu uległy także rozmiary aparatury obliczeniowej, która wcześniej zajmowała całą przestrzeń bagażową pojazdu. Niezbędna elektronika i okablowanie zostały umieszczone w niewielkiej obudowie ozdobionej logo TRI wykonanym w technologii LED.

Produkcja Platform 3.0 rozpocznie się wiosną tego roku w należącym do Toyoty Prototype Development Center zlokalizowanym w amerykańskim stanie Michigan. Skala produkcji będzie celowo ograniczona, ze względu na szybki postęp dokonujący się w systemach autonomicznego prowadzenia. W ciągu niespełna roku specjaliści z TRI dokonali trzech dużych aktualizacji technologii, wprowadzając m.in. dwie nowe generacji modeli testowych.

newsroom.toyota.co.jp, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA