UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

LeasePlan opublikował raport Car Cost Index na rok 2021, który potwierdza, że w większości europejskich krajów kompaktowe i średniej wielkości pojazdy elektryczne (EV) są obecnie w pełni konkurencyjne cenowo w stosunku do samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W nielicznych krajach, w których pojazdy elektryczne nie są jeszcze konkurencyjne cenowo, różnica w cenie pomiędzy pojazdami elektrycznymi a samochodami z silnikiem diesla/benzynowym znacznie się zmniejszyła. Jeśli tendencja ta się utrzyma, już wkrótce pojazdy elektryczne osiągną konkurencyjność cenową we wszystkich krajach objętych badaniem, w tym na rynkach Europy Wschodniej, takich jak Rumunia i Polska.

Inwestycje w infrastrukturę konieczne

To już szósta edycja badania Car Cost Index przeprowadzanego przez LeasePlan. Jest to kompleksowa analiza całkowitego kosztu posiadania (TCO) samochodu – w tym paliwa/energii, amortyzacji, ubezpieczenia i serwisowania – w 22 krajach europejskich. – Ten raport jest sygnałem alarmowym dla ustawodawców: samochody elektryczne są obecnie konkurencyjne cenowo w całej Europie, ale działania rządowe w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania są niewystarczające. Podczas COP26 apelujemy do decydentów, aby podjęli działania i zainwestowali w infrastrukturę ładowania. Dopóki punkty ładowania nie będą tak wszechobecne jak stacje benzynowe na ulicach Glasgow, Europa nie ma nadziei na osiągnięcie zerowego poziomu emisji – powiedział Tex Gunning, CEO LeasePlan.

Czysty transport szansą dla klimatu

Najnowszy LeasePlan Car Cost Index udowadnia, że ekonomiczne argumenty przemawiające za przestawieniem flot korporacyjnych na pojazdy elektryczne są teraz szczególnie mocne. Czysty transport drogowy stanowi jedną z największych szans zarówno dla firm, jak i dla naszego klimatu. Poprzez organizację EV100, współpracowaliśmy z firmami takimi jak LeasePlan, aby do 2030 roku pojazdy elektryczne stały się nową normą, a już dziś przekroczyliśmy ekonomiczny punkt krytyczny w większości krajów Europy. Każda firma powinna zmienić swoją flotę na elektryczną. Podczas COP26, musimy dawać sygnał, że pojazdy o zerowej emisji są przyszłością – powiedziała Sandra Roling, Head of Transport at the Climate Group.

Kluczowe wnioski z LeasePlan 2021 Car Cost Index:

  •  średni miesięczny koszt użytkowania samochodu jest bardzo zróżnicowany w Europie, od 743 euro miesięcznie w Grecji do 1 138 euro w Szwajcarii;
  • w stosunku do PKB, całkowity koszt posiadania samochodu jest najwyższy dla kierowców w Szwajcarii i Portugalii, a najniższy dla kierowców w Danii i Niemczech;
  • Polska jest najtańszym miejscem do jazdy samochodem z silnikiem benzynowym, a Grecja do jazdy samochodem z silnikiem diesla;
  • EV w segmencie premium mid-size (D2) są w pełni konkurencyjne kosztowo w stosunku do pojazdów z silnikiem spalinowym (ICE) w 17 krajach,: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Portugalia, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania;
  • EV w segmencie kompaktowym (C1) są w pełni konkurencyjne kosztowo w stosunku do ICE w 14 krajach: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Portugalia, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania.

Cel: zerowa emisja

LeasePlan jest globalnym liderem świadczącym usługi Car-as-a-Service, z flotą około 1,8 mln pojazdów zarządzanych w 29 krajach. Firma jest zaangażowana w przejście na mobilność bezemisyjną i wyznaczyła sobie cel osiągnięcia zerowej emisji netto z finansowanej przez siebie floty do 2030 roku.

Źródło: na podstawie leaseplancorp.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY