UDOSTĘPNIJ

Porsche i Rimac uzgodniły utworzenie jeszcze w tym roku spółki joint venture, która obejmuje markę Bugatti. Oliver Blume oraz Mate Rimac podpisali odpowiednie umowy i ogłosili nazwę nowego producenta hipersamochodów: Bugatti-Rimac. Początkowo pod szyldem nowej firmy produkowane będą dwa modele hipersamochodów: Bugatti Chiron oraz w pełni elektryczny Rimac Nevera.

Spółka joint venture będzie miała swoją siedzibę w Zagrzebiu w Chorwacji, a jej powstanie zaplanowano na czwarty kwartał 2021 r. Wymaga to uprzedniej zgody organów antymonopolowych w kilku krajach. Rimac będzie posiadać 55-procentowy udział w joint venture Bugatti-Rimac, a Porsche obejmie 45% udziałów. Porsche ma również 24% udziałów bezpośrednio w Rimacu. Bugatti zostanie wprowadzone do joint venture przez obecnego właściciela – Volkswagena. Następnie udziały zostaną przeniesione na Porsche. Bugatti-Rimac łączy geny dwóch silnych marek – Bugatti i Rimaca, które wspólnie stworzą atrakcyjną firmę motoryzacyjną, zarówno dla klientów, jak i dla pracowników.

Doświadczenie i siła innowacji

Łączymy duże doświadczenie Bugatti w biznesie hipersamochodów z ogromną siłą innowacji Rimaca w bardzo obiecującym segmencie elektromobilności. Bugatti wnosi do joint venture markę o bogatej tradycji, kultowe produkty, lojalną bazę klientów oraz globalną organizację dealerską. Rimac prócz technologii zapewnia nowe podejścia do rozwoju i organizacji – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Początkowo pod szyldem nowej firmy marki Bugatti i Rimac będą produkować dwa modele hipersamochodów: Bugatti Chiron oraz w pełni elektrycznego Rimaca Neverę. Bugatti Automobiles S.A.S. będzie nadal funkcjonować w ramach nowej spółki joint venture, a wszystkie modele Bugatti również w przyszłości będą wciąż produkowane w fabryce Bugatti w Molsheim we Francji. To zakłady znane na całym świecie ze swojego perfekcjonizmu i doskonałości w dziedzinie designu oraz rzemiosła. W dalszej perspektywie planowane są wspólnie opracowywane modele Bugatti.
To naprawdę ekscytujący moment. Rimac Automobili bardzo szybko się rozwija, a (utworzenie) joint venture przenosi firmę na zupełnie nowy poziom. Bugatti i Rimac doskonale do siebie pasują. Obie marki wnoszą ważne atuty: my staliśmy się pionierami w branży technologii elektrycznych, podczas gdy Bugatti ma ponad stuletnie doświadczenie w budowie najwyższej klasy samochodów i wybitną tradycję, wyjątkową w historii motoryzacji. Wspólnie połączymy naszą wiedzę, nasze rozwiązania techniczne i nasze walory, aby w przyszłości tworzyć bardzo szczególne projekty – powiedział Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny firmy Rimac.

Dobry dzień dla wszystkich

Porsche nawiązało udaną współpracę z firmą Rimac już trzy lata temu. – To joint venture jest tymczasowym zwieńczeniem strategicznego łańcucha inwestycji. Pierwsze udziały w Rimacu nabyliśmy w 2018 r. i od tamtej pory sukcesywnie zwiększaliśmy nasze zaangażowanie. Już na wczesnym etapie nawiązaliśmy bliskie relacje z Matem i jego innowacyjnym zespołem. Teraz to wykorzystujemy. Dzięki swojemu know-how Rimac pomoże nam skutecznie wprowadzić ważną markę z silnym ładunkiem emocjonalnym w przyszłość. Jestem niezwykle dumny i zadowolony, że mimo wielu wyzwań udało nam się zrealizować nasze joint venture. To dobry dzień dla Bugatti i Rimaca, dla Porsche, a także dla Grupy Volkswagen –  powiedział Lutz Meschke, członek zarządu ds. finansów Porsche.

Porsche będzie odgrywać silną rolę w joint venture jako partner strategiczny. Członkami rady nadzorczej spółki Bugatti-Rimac zostaną Oliver Blume oraz Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG ds. finansów i IT, a jej dyrektorem generalnym – Mate Rimac. Po założeniu joint venture będzie zatrudniać około 430 pracowników – około 300 w siedzibie firmy w Zagrzebiu i 130 w zakładzie Bugatti w Molsheim.

Źródło: na podstawie Porsche

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA