UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

bosch-presse.de, materiały własne

Bosch zaprojektował nowy rodzaj układu napędowego, który według oficjalnego komunikatu niemieckiej spółki pozwoli zwiększyć liczbę kilometrów pokonywanych przez EV na jednym ładowaniu.

Układa nazwany e-axle składa się zarówno z silnika, elementów elektroniki oraz skrzyni biegów zawartych w jednym podzespole o kompaktowych rozmiarach, bezpośrednio napędzającym osie pojazdu.

E-axle zapewni od 50 do 300 kW mocy i będzie w stanie przenieść nawet 6000 Nm momentu obrotowego. W samochodach elektrycznych i hybrydowych umożliwi zastosowanie napędu zarówno na przednie, jak i tylne koła.

W wersji dostarczającej 150 kW, e-axle będzie ważył około 90 kilogramów – znacznie mniej niż układy napędowe stosowane do tej pory.

Dzięki  e-axle pojazdy elektryczne  mają lepiej przyspieszać i być w stanie utrzymywać wysokie prędkości przez dłuższy czas. Spadki wydajności zostaną znacznie ograniczone dzięki redukcji ilości zastosowanych części m. in. kabli. Przykładowo – zarówno silnik elektryczny jak i falownik zastosowane w e-axle mają wspólny moduł chłodzenia.

E-axle będzie przystosowany zarówno do samochodów osobowych, jak i ciężarowych o masie do 7,5 tony.

System trafi do masowej produkcji w 2019 r.

Produkcja komponentów do EV jest jednym z priorytetów niemieckiego koncernu – po drogach porusza się obecnie ponad 500,000 pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych wyposażonych w podzespoły produkcji Boscha.

W rozwój technologii związanej z elektromobilnością firma inwestuje 400 milionów euro rocznie.

Plany Boscha obejmują m. in. rozpoczęcie produkcji systemów hamowania odzyskowego w Chinach.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA