UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Wprowadzając nowe BMW CE 04, BMW Motorrad konsekwentnie kontynuuje strategię wprowadzania elektromobilności w obszary zabudowane. Model jak twierdzi producent, rozpoczyna nowy rozdział w miejskiej dwukołowej mobilności. Do 50 km/h elektryczny skuter przyspieszy w zaledwie 2,6 sekundy i rozpędzi się do maksymalnie 120 km/h. Zasięg CE 04, to 130 km.

Wszystkie modele będą elektryczne

Nasze BMW CE 04 to nowy elektryczny mistrz miasta. Jak nikt inny łączy mobilność elektryczną z emocjami i wielką przyjemnością z jazdy. W CE 04 opieramy się nie tylko na najnowszych technologiach, ale także na najlepszych ogniwach akumulatorowych, które są również stosowane w BMW iX. Wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad do mobilności w mieście będą czysto elektryczne, podobnie jak CE 04 – powiedział Oliver Zipse, dyrektor generalny BMW AG.

Wystarczająca moc

Z maksymalną mocą 31 kW (42 KM),BMW CE 04 „ruszenie na światłach” od 0 do 50 km/h zajmuje skuterowi zaledwie 2,6 sekundy. Maksymalną prędkość elektrycznego jednośladu ograniczono do 120 km/h. Przy 60,6 Ah (8,9 kWh) nowe BMW CE 04 ma dużą pojemność baterii i zapewnia zasięg około 130 kilometrów (wersja o zmniejszonej mocy: 100 km).

Ładowanie i technologia jak w aucie

Akumulator litowo-jonowy jest ładowany za pomocą zintegrowanej ładowarki, albo z gniazdka w domowej sieci elektrycznej, w wallboxie lub w publicznej stacji ładującej. Czas ładowania całkowicie rozładowanej baterii wynosi 4 godziny i 20 minut. Dzięki opcjonalnej szybkiej ładowarce o mocy do 6,9 kW (standardowo 2,3 kW) czas ładowania skraca się do zaledwie 1 godziny i 40 minut przy całkowicie rozładowanym akumulatorze. Jeśli akumulator jest rozładowany do 20 procent i naładowany do 80 procent, czas ładowania można skrócić do 45 minut za pomocą szybkiej ładowarki. W zależności od rynku, standardowy kabel ładujący o mocy ładowania 2,3 kW jest częścią standardowego wyposażenia BMW CE 04.

Do szybkiego ładowania w stacji ładowania Wallbox w domu lub na publicznej stacji ładowania wymagany jest kabel ładujący w trybie 3. Podobnie jak w przypadku samochodów BMW, ładowanie BMW CE 04 jest również dostępne w BMW Charging.

Zwiększoną stabilność jazdy uzyskano dzięki kontroli poślizgu za pomocą ASC (Automatic Stability Control). DTC (Dynamic Traction Control) występuje jako opcja fabryczna. Podobnie jak automatyczna kontrola stabilności w motocyklach BMW z silnikami spalinowymi, ta kontrola trakcji jest również dostępna w nowym BMW CE 04. ASC ogranicza moment obrotowy silnika w zależności od poślizgu tylnego koła. Dostępna opcjonalnie dynamiczna wspomniana kontrola trakcji DTC zapewnia większe bezpieczeństwo jazdy i umożliwia bezpieczniejsze przyspieszanie, szczególnie w pochyłej pozycji.

Nowe standardy

Nowe BMW CE 04 to logiczna, a jednocześnie przemyślana kontynuacja strategii elektromobilności BMW Motorrad. Jego polem gry są aglomeracje miejskie. Tutaj wyznacza nowe standardy zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym – powiedział Florian Römhild, kierownik projektu BMW CE 04.

Do dyspozycji kierowcy elektrycznego skutera BMW CE 04 są trzy tryby jazdy „ECO”, „Deszcz” i „Droga” do wydajnej, codziennej jazdy w standardzie. Tryb jazdy „Dynamic” zapewnia jak twierdzi producent, jeszcze więcej wrażeń z jazdy.

Źródło: na podstawie bmwgroup.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY