UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

BMW zaprezentowało całkowicie elektryczny model iX. Odmiana seryjna pojazdu trafi na rynek pod koniec 2021 r. Model iX zostanie pierwszym modelem opartym na nowej, skalowalnej modułowo platformie BMW.

“BMW Group nieustannie stara się definiować na nowo. Jest to centralna część naszej strategii korporacyjnej” — powiedział Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG. — “BMW iX wyraża to podejście w szczególnie skoncentrowanej formie”.

Model iX będzie powstawał w fabryce w Dingolfing jako flagowy samochód koncernu pod względem technologicznym. Pojazd zostanie wyposażony w napęd eDrive piątej generacji, obejmujący dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. Samochód ma rozwijać ponad 500 KM i przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s.

Celem BMW jest zapewnienie możliwie niskiego zużycia energii na tle konkurencji – poniżej 21 kWh na 100 km w cyklu testowym WLTP. Przy pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh, akumulator wysokonapięciowy powinien zapewniać zasięg ponad 600 km w cyklu WLTP. Odpowiada to ponad 300 milom (480 km) zgodnie z cyklem testowym EPA FTP-75.

BMW iX ma umożliwiać szybkie uzupełnianie energii prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator pojazdu będzie można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. W ciągu dziesięciu minut ma być możliwe dostarczenie ilości energii wystarczającej do zwiększenia zasięgu o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wyniesie mniej niż jedenaście godzin.

BMW informuje, że akumulatory BMW iX zostały zaprojektowane jako część długoterminowego cyklu zasobów i umożliwiają szczególnie wysoki wskaźnik recyklingu.  Nowy moduł technologiczny, zastosowany po raz pierwszy w modelu iX3, ma przyczynić się do znacznego postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Jego moc obliczeniowa ma na celu przetworzenie wolumenu danych, który jest o 20 razy większy niż w poprzednich modelach.

“Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji” — ujawnił Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY