UDOSTĘPNIJ

W we wrześniu Grupa BMW dostarczyła do klientów 14 559 sztuk samochodów zelektryfikowanych BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric. Oznacza to wzrost o 35% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim i jednocześnie stanowi najlepszy miesięczny wynik bawarskiego koncernu w historii.

Od początku 2018 r. Grupa BMW sprzedała łącznie 97 543 EV (+ 42% r/r), zaś od momentu rynkowego debiutu BMW i3 do klientów zostało dostarczone w sumie ponad 313 000 samochodów zelektryfikowanych spółki z Monachium.

Na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Paryżu odbyła się światowa premiera modeli i3 oraz i3s wyposażonych w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42,2 kWh (120 Ah). W rezultacie oba pojazdy mogą przejechać o ok. 30% dłuższy dystans na jednym ładowaniu.

Zasięg BMW i3 (120 Ah), w zależności od rozmiaru opon i wybranego wyposażenia, wynosi od 285 do 310 km (dotychczas 235 – 255 km) wg cyklu WLTP. W przypadku modelu  i3s odnotowano zasięg od 270 do 285 km (dotychczas 235 – 245 km). W warunkach codziennej eksploatacji oba pojazdy dysponują teraz zasięgiem 260 km (dotychczas 200 km).

Do 2020 r. Grupa BMW planuje sprzedaż ponad pół miliona samochodów zelektryfikowanych. Z kolei do 2025 r. koncern z Monachium zamierza posiadać w ofercie co najmniej 25 modeli EV z czego 12 będą stanowiły pojazdy całkowicie elektryczne.

Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za Sprzedaż oraz markę BMW potwierdził, że  spółka jest na dobrej drodze do realizacji wyznaczonego celu, jakim jest dostarczenie do klientów 140 tys. samochodów zelektryfikowanych w 2018 r.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA