W 2020 r. BMW wprowadzi do sprzedaży modele X1 xDrive25e i BMW X2 xDrive25e wyposażone w hybrydowe napędy typu plug-in.
Układ napędowy pojazdów obejmuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l jednostkę elektryczną, bazującą na modułowej technologii eDrive. Maksymalna moc silnika benzynowego wynosi 125 KM, a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Jednostka napędza przednie koła przez 6-stopniową skrzynię Steptronic. Silnik elektryczny generuje moc 95 KM i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni.
Moc systemowa hybrydowego układu napędowego wynosi 220 KM, zaś systemowy, maksymalny moment obrotowy 385 Nm. BMW X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, zaś model X2 xDrive25e w 6,8 s. Prędkość maksymalna X1 xDrive25e wynosi 193 km/h, natomiast X2 xDrive25e rozpędza się maksymalnie do 195 km/h.
Samochody zostały wyposażone w akumulator litowo-jonowy o całkowitej pojemność 10 kWh. Zapewnia to zasięg na napędzie elektrycznym od 54 do 57 km w BMW X1 xDrive25e oraz od 55 do 57 km w BMW X2 xDrive25e. Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla w czasie około 5 godzin. Przy korzystaniu ze stacji BMW i Wallbox uzupełnianie energii od 0 do 100% wynosi 3,2 godziny.
BMW Group do końca 2021 r. zamierza wprowadzić na drogi ponad milion samochodów zelektryfikowanych. Do 2021 r. 25 procent pojazdów sprzedawanych przez bawarski koncern w Europie będzie wyposażonych w napęd elektryczny. Do 2025 r. liczba ta ma osiągnąć 33 procent, a do 2030 r. 50 procent. BMW Group do 2023 r. rozszerzy swoją ofertę o kolejne 25 pojazdów zelektryfikowanych.
press.bmwgroup.com, materiały własne