UDOSTĘPNIJ

W fabryce BMW w Lipsku rozpoczęła się produkcja seryjna BMW i8 w wersji Roadster. Pojazd został zaprezentowany po raz pierwszy podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Los Angeles.

Samochód trafi na rynek wraz z odświeżona wersją Coupé, która jest produkowana równolegle.

W porównaniu  do odmiany sprzed faceliftingu, nowe i8 dysponuje większym zasięgiem na napędzie elektrycznym. Pojemność akumulatorów litowo-jonowych wzrosła z 7,1 do 11,6 kWh. Roadster na napędzie elektrycznym jest w stanie przejechać 53 km, natomiast Coupé 55 km (poprzednio 37 km). Lokalnie zeroemisyjna jazda jest możliwa do prędkości 105 km/h (wcześniej 70 km/h), zaś po wciśnięciu przycisku eDrive – do 120 km/h.

Moc maksymalna silnika elektrycznego wzrosła o 12 KM do 143 KM, natomiast moc trzycylindrowego silnika benzynowego (231 KM) pozostała niezmieniona. Od 0 do 100 km/h Roadster przyspiesza w 4,6 s, zaś Coupé w 4,4 s (bez zmian). Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 250 km/h.

Producent deklaruje, że i8 Roadster zużywa 2,1 l paliwa na 100 km i emituje 46 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Odmiana Coupé zużywa odpowiednio 1,9 l i emituje 42 g CO2.

i8 Roadster jest cięższy od Coupé jedynie o 60 kg. Miękki dach można podnieść lub złożyć elektrycznie w 15 sekund podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Po złożeniu, dach jest składany w niezajmującej wiele miejsca pionowej pozycji, co zapewnia dodatkowe 100 l na bagaż za fotelami.

i8 Roadster, podobnie jak odświeżona wersja Coupé, trafi do salonów w maju 2018 r. Od momentu rynkowego debiutu w 2014 r., i8 jest najlepiej sprzedającym się na świecie samochodem sportowym z napędem hybrydowym plug-in.

Zakłady w Lipsku odpowiadają również za produkcję elektrycznych modeli i3 oraz i3s. Każdego dnia z tamtejszych taśm montażowych zjeżdża 130 egzemplarzy zelektryfikowanych pojazdów BMW z serii i.

press.bmwgroup.com, greencarcongress.com, materiały własne 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA