UDOSTĘPNIJ

BMW planuje w tym roku uruchomić 360 000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Chinach. Aż 150 000 z nich ma pracować w trybie szybkiego ładowania. Niemiecki producent samochodów chciałby w ten sposób stać liderem elektromobilności na największym światowym rynku samochodów.

Koncern BMW poinformował, że w ramach współpracy z lokalnymi partnerami, w tym dostawcą infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, TGood, będzie budował w Chinach punkty ładowania pojazdów EV. Z ogólnej liczby 360 000 tysięcy punktów aż 150 000 będzie pracować w trybie szybkiego ładowania. Z ładowarek BMW będą mogły korzystać także inne pojazdy. Na razie nie wiadomo ile będzie kosztować całość inwestycji

12 modeli elektrycznych do 2023r.

Decyzja BMW została podjęta, w momencie kiedy globalni producenci pojazdów (także EV) walczą o rynki zbytu z producentami pojazdów wyłącznie elektrycznych, takimi jak Tesla. Ponadto BMW podobnie jak inni inwestorzy zdaje sobie sprawę, że rządy (także Chin) zapewniają znaczne wsparcie polityczne w celu pobudzenia rozwoju rynku pojazdów napędzanych „czystą energią”.

Punkty ładowania są tylko częścią „elektrycznych inwestycji” BMW w Chinach. Firma ogłosiła wcześniej, że do 2023 r. wprowadzi na rynek 12 w pełni elektrycznych modeli. – Do 2025 roku co najmniej jeden na cztery samochody BMW sprzedawane w Chinach będzie elektryczny – zapowiedział Jochen Goller, prezes i dyrektor generalny BMW Group China.

W Chinach głównym czynnikiem spowalniającym upowszechnienie pojazdów EV jest brak infrastruktury ładowania. W ubiegłym roku niemiecki producent samochodów zawarł umowę z chińskim gigantem energetycznym State Grid Corporation, aby wspólnie rozszerzyć krajową sieć ładowania. BMW ma obecnie dostęp do ponad 300 000 punktów ładowania w Chinach.

Punkty ładowania zachętą do zakupów

Inwestycje w elektromobiliność wspierają także miejscowe organizacje i stowarzyszenia. – Budowa punktów ładowania nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Uważamy, że jest to skuteczny sposób na wzmocnienie konkurencyjności i zachęcenie klientów do zakupów samochodów EV – powiedział Cui Dongshu, sekretarz generalny Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych.

W zeszłym roku koncern Volkswagen utworzył spółkę joint venture z szanghajskim startupem Du-Power New Energy, aby produkować w Chinach „elastyczne stacje szybkiego ładowania”. Według lokalnych mediów do 2025 r. Volkswagen w ramach partnerstwa zamierza zbudować 170 000 punktów ładowania.

Źródło: asia.nikkei.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA